Zekeriya KOC yazmış:
> [...]
> http://people.core.gen.tr/~aycan.irican/web/publish/WebGelistirme.html
> adresindeki belgeyi kullanarak UCW+ kütüphanesini kullanmaya çalışıyorum.
> Şöyle bir sorunum  var. Apache konfigurasyonunda sonu ucw ile biten istekleri
> 3001 portunda dinlemede olan lisp serverına yönlendirdim belgedeki gibi. Peki
> benim lisp serverımı bu porttan çalıştırmam için ne yapmam gerekir? Yani
> normalde boxseti yüklediğimde 4005 portta bir swank sunucu çalıştırıyor, bu
> 3001 nolu port da aynı şekilde mi kullanılacak demek? Yani 3001 portundan
> dinleyen bir swank sunucuya mı ihtiyacım olacak?

Selam,

Swank sadece emacs ile lisp makinanıza bağlanmak için. Apache'deki lisp
modülünün gelen istekleri lisp makinanıza gönderebilmesi için
yarattığınız sunucunun mod-lisp-backend  ile çalışması yeterli.
Sunucunuzu aşağıdaki gibi tanımlayabilirsiniz.

(defclass example-server (apache-server ucw-server)
  ()
  (:default-initargs :name "example"))

Öntanımlı olarak bu sunucu mod-lisp ile çalışır ve 127.0.0.1:3001
yuvasından istekleri bekler. Farklı ayarlar verebilmek için aşağıdaki
gibi de tanımlayabilirsiniz.

(defclass example-server (apache-server ucw-server)
  ()
  (:default-initargs :name "example"
    :backend (ucw::make-backend :mod-lisp :host "0.0.0.0" :port 4242)))

Son olarak sunucuyu çalıştırmak için:

(defvar *server* (make-instance 'example-server))
(start *server*)

Önemli not: Apache sunucunuzdaki "/dojo/" dizinine dojo kütüphanesini
koymayı unutmayın. http://localhost/dojo/dojo.js dosyasına erişebiliyor
olmanız lazım. ucw+-boxset içinde dojo kütüphanesini
"ucw_dev/wwwroot/dojo" dizininde bulabilirsiniz.

Sevgiler...
--
aycan