Hej.

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at en matrice er noget en murer bruger,
mens en matrix er noget en matematiker eller regnearksbruger bruger.

Til gengæld siger man normalt "matricer" i flertal og "matricen" i bestemt
form, når der er tale om en matrix. Ja, det kan være lidt forvirrende. Man
kan dog også sige matrixer og matrixen, men da jeg var dreng og gik på uni
og skulle lære lineær algebra sagde vi matricer og matricen. :-)

Se http://dsn.dk/?retskriv=matrice

Så hvis der står "matrice" i ental i oversættelsen er det med stor
sandsynlighed forkert, da der nok ikke er tale om en omtale af
murerarbejde. Det skal altså rettes til matrix.

Mvh.
Jesper