On Thu, Dec 27, 2007 at 09:03:56AM +0100, Frans Pop wrote:

> Oorspronkelijk had ik "bij aanroep van het programma" en dan zou "de
> instelling wijzigen" geínterpreteerd kunnen worden als _permanent_
> wijzigen, wat niet het geval is. Maar in combinatie met "bij _uitvoering_"
> van het programma is dat bezwaar minder groot.
>
> Blijf het vreemd vinden dat we geen echt fatsoenlijk NL woord zouden hebben
> voor "to override"...

Dat is meestal "overschrijven", maar in deze context klopt dat niet
helemaal. Er is, denk ik, inderdaad geen nederlands woord dat 1:1 mapt
op 'to overrule'.

> Ik denk dat it er dan van maak "apt-listchanges kan bijhouden". "Er kan
> worden" is wat vaag.

Ack.

> Changelogs is ook op andere plaatsen (b.v. in aptitude) onvertaald.

Dan heeft het inderdaad geen zin om het te vertalen.

> Dank voor de review.

Graag gedaan!

--
<Lo-lan-do> Home is where you have to wash the dishes.
  -- #debian-devel, Freenode, 2004-09-22