Al 24/05/10 11:54, En/na Giorgio Grappa ha escrit:
Al 24/05/10 11:23, En/na joan ha escrit:
Hola,

Pregunto per assegurar-me, perquè em penso que si que es pot fer...

Estic a punt de instal·lar debian en un ordinador nou (el vell te problemes de hard-placa base), i pensava si podria aprofitar la partició a on tinc posat (exclusivament) el /home. Jo crec que si poso el disc dur a l'altre ordinador i "li dic2, que em munti el /home a la partició a on ara el tinc (sense formatejar), no hi hauria d'haver problema, oi?

En efecte, aquest és el procediment habitual: indicar-li, en el moment de descriure on es munta cada partició, que la partició /dev/sdXY (canvia XY per la lletra i el nombre que facin al teu cas) es munti a /home, sense formatar i amb el mateix format amb que la tenies definida (si era ext3, ext3; si era ext4, doncs, ext4).

Tot i que és un procés rutinari que no sol presentar problemes, és mooooooolt recomanable fer una còpia de seguretat del /home original abans de començar.

Ok (si, ja la tinc feta :-p )

Un altre alternativa seria saber si puc aprofitar la partició a on tinc muntat el sistema arrel / en el nou ordinador, però juraria que això no ho puc fer perquè el hardware és diferent, oi? O hi ha manera de fer una mena de "reconfigure"???

Mmmm... no estic segur d'entendre't bé. Potser estàs muntant el disc dur de l'ordinador vell sobre l'ordinador nou?

Però, si vas a fer una instal·lació nova de Debian, el que crec que faràs serà dir-li que munti el nou / sobre la mateixa partició on estava abans; però, en aquest cas, formatant la partició arrel. D'aquesta manera, tota la configuració (de maquinari, de xarxes...) de l'ordinador antic desapareix, i no hi hauria problemes.

O potser vols aprofitar el /home del vell i l'arrel del nou (d'una instal·lació anterior al nou)? No, no acabo d'entendre el vols fer: ho podries descriureu una mica amb més detall? (o potser sóc jo, que necessito més cafè :-) )

Giorgio Grappa

Perdona, ja veig que no m'he explicat bé... No, volia dir aprofitar la partició arrel de l'ordinador antic, no només físicament sinó a nivell de soft (per no haver de tornar a reinstal·lar tots els programes, etc.). Però ara estic pensant que potser em convé més fer una intal·lació de zero, i desempellegar-me de les coses que mai havien funcionat del tot bé :-) M'agradaria passar de Debian Testing a Debian Estable, però com que uso programes en versions de testing, això crec que no ho podré fer, excepte si faig allò de construir un frankenstein provisional i posar als repositoris les fonts dels dos, deixant com aa sistema per defecte l'estable :-) (i, si no, a patir la testing uns quants mesos més fins que no decideixin congelar-la!).

Fins ara,

Joan

--

Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de ser útil, des
del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no val la pena viure'l"
A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi