Hola a tots,

 Potser "pixo" fora de test. Segons els "logs" del meu "squeeze"
l'actualització del paquet "ca-certificates" és del 31-Ago-2011. No sé
si això és molt o poc ràpid (a aquesta llista la noticia ha arribat
aquesta setmana).

> Els sistemes anàrquics de confiança com el GPG són molt més
> interessants, però com que no s'hi pot fer negoci...

 Pel que fa a aquest tema. Personalment hi trobo algun "problemilla".
M'explico.

 Per tot el que he llegit, el senyor@ amb que vols intercanviar
informació de forma segura t'hauria de facilitar la seva clau pública de
la forma que sigui. El responsable de confiar o no amb aquesta clau
recau sobre el que l'accepta (descarrega, ...). Ara venen les preguntes
de principiant:

 - ¿Es pot confiar en els servidors de claus que hi ha a Internet?
 - ¿Com es pot saber si l'aplicació que s'està utilitzant per aconseguir
les claus de les persones que t'interessa està sent enganyada o no? Pots
ficar l'adreça del servidor i algú te la pot dirigir cap a qualsevol
altre lloc (recordem el "phishing" als bancs, doncs, igual ¿no?).

 Us fico un exemple per si no m'explico bé. Estic subscrit a la llista
"security@debian". Tots el missatges m'arriben amb signatura de
l'encarregat de turno (l'últim missatge és del Thijs Kinkhorst sobre
aquest tema, paquet "nss"). Jo a aquest senyor no el conec de rés.
Suposo que puc aconseguir el seu certificat públic GnuPG de qualsevol
servidor de claus. Tot i així, que tingui aquesta clau no em garantitza
que sigui ell qui m'envia el missatge ¿Cert?

 La meva opinió és que aquestes claus ens les haurien de donar ells com
fan quan t'instal·les el sistema operatiu nou de trinca. Em sembla que
el paquet és diu "debian-keyring" o algo similar.

 Sento la extensió del comentari.

 robert