On Wednesday 27 June 2012 15:18:09 Adrià wrote:
> 2012/6/27 Marc Olive <marc.ol...@blauadvisors.com>:
>
> [...]
>
> [...]
>

> Marc,  o qualsevol altre que s'hagi trobat en aquesta situació:
>
> pots donar detalls més concrets sobre què no anava bé? A la feina
> precisament estem desenvolupant una plataforma amb aquestes eines
> pensant que és la combinació més adient, però si algú pot aportar la
> seva experiència sempre és benvinguda; millor ara que més endavant.

Ho vam montar farà uns tres anys, i vaig canviar d'aires quan encara estàvem
carregant MP3 i just quan la plataforma[1] començava a estar disponible al
públic. Vull dir, que desconec si van solucionar el problema, ja fóssin els
meus companys o els desenvolupadors de GlusterFS ni com va acabar el tema.

El que puc dir és que GlusterFS i XFS no es porten, o no es portaven, bé. Per
separat sembla una bona combinació, tots dos són per grans volums de dades,
però hi ha, o hi havia, un problema amb la forma en que XFS guarda la metadata
i la replicació per xarxa que fa el GlusterFS, llistar un directori amb
algunes decenes d'arxius podia tardar ben bé mig minut.
No fa massa vaig fer unes proves per montar un altre GlusterFS, no amb XFS, i
havia trobat a la wiki del Gluster una referència als problemes que tenia amb
l'XFS, ara he tornat a buscar-la i ja l'han borrat. El que puc extreure de la
catxé de Google[2] és:
"14 Dec 2010 – XFS has known performance problems with their extended
attributes implementation, if you use XFS your Gluster performance will be cut
by..."

Ho deuen haver corretgit en les noves versions del GlusterFS (versions que
Debian Squeeze encara NO incorpora), per què en la documentació arriben a
recomanar XFS[3] per alguns casos:
"For workloads involving large files (> 100GB) in CentOS 5.6 or higher,
gluster recommends XFS file system."

Després de les peripècies, em quedo amb l'Ext que no dóna sorpreses. La meva
conclusió i recomanació és que no val la pena arribar en aquests extrems
d'optimització si després ha de donar maldecaps i has d'invertir moltes hores
per què funcioni.

> Moltes gràcies.

[1] Propaganda desinteressada:
http://www.tmn.pt/portal/site/tmn/menuitem.0143d3546741f79ae8f48210751056a0/?vgnextoid=6ef14a7904c4c210VgnVCM1000005401650aRCRD