2012/12/12 Vicen Rodriguez <vicen_rodrig...@telefonica.net>:
> [...]
> suport físic (maquinari) i què correspon a suport lògic (programari).
> - Que es pugui rebutjar adquirir una de les dues coses quan es compra
> l'altra.
>
> No veig el problema en voler aplicar la mateixa mesura al procés de compra
> de qualsevol aparell. Qui repara un aparell, distingeix entre mà d'obra i
> material. Comprant discos hem vist desglossats el preu del disc, el canon
> digital i l'IVA. Perquè quan comprem un ordinador no podem veure desglossat
> el que correspon a maquinari i el que correspon a programari?

Es podria fer sí. Representaria un gran canvi de mentalitat.

> [...]
> millor que qualsevol altre empresa. Estic segur que ja saben quant els hi
> costa a ells el programari i el maquinari d'un Mac Book Pro, o d'un Ipad, o
> d'un Iphone, i que han fet passis de diapositives d'aquests temes a més
> d'una reunió. Una altra cosa és que vulguin que es vegi reflectit el preu
> desglossat d'ambdues coses als pressupostos i les factures per als seus
> clients, però no crec que el que vulguin Apple, Microsoft o qualsevol altra
> empresa hagi de servir per a dictar la norma del tracte que hem de rebre els

Totalment d'acord. Però desgraciadament les empreses dicten les
normes, o hi tenen molt a veure.
Molt abans del que tu proposes s'hauria d'il·legalitzar tecnologies
com Secure Boot, o impedir que tants fabricants de telèfons bloquegin
el bootloader. I no crec que s'aconsegueixi ni això. Però estic
d'acord que val la pena intentar-ho.

--
Pere