Bon dia:

Sembla que el Lliurex segueix viu
(http://mestreacasa.gva.es/web/lliurex/), és molt més fàcil d'instal·lar
que el Linkat (http://linkat.xtec.cat/portal/index.php) i sembla que
dona menys problemes.

(Tenia les dues distribucions a màquines virtuals de VirtualBox al
Debian Squeeze de casa; però un bon dia el Linkat va deixar d'anar i ara
dona problemes a la reinstal·lació).

Respecte a en quina mesura es fan servir, no tinc dades. A les escoles
on van els meus fills no es fa servir el Linkat ni, que jo sàpiga, cap
GNU/Linux (fan servir Windows XP; ara estic mirant quina seria la via
més adient per a canviar això). Tinc una germana mestra que mai ha fet
servir GNU/Linux a l'escola.

Un amic dels meus fills, que va a una altra escola, feia servir un
netbook amb doble 'boot': Linkat i Windows XP.

Crec que un problema per a la potenciació de l'us del programari lliure
a les escoles pot venir del fet que sembla que, més enllà de la
transferència de competències en l'educació, hi ha decisions que o no es
prenen a nivell autonòmic o venen heretades d'altres decisions anteriors
(això es desprèn de la informació que hi ha a aquesta nota que crec que
ja havia enviat
http://www.lamarea.com/2013/02/16/cataluna-gasta-1417-euros-para-actualizar-cada-portatil-de-la-escuela-2-0-a-windows-7/)

Sigui com sigui, no sembla que la tecnologia lliure de codi obert sigui
"de dretes" o "d'esquerres", encara que cadascú, des de la seva posició,
pot destacar un aspecte o un altre. Es pot posar l'accent en els
avantatges que suposa per a la seguretat el poder saber tot el que fa el
programari, o en el sistema de desenvolupament que posa a disposició de
tota la comunitat el coneixement assolit, o en molts altres aspectes.
Tot això sense entrar gaire en valorar com es fan servir avui en
política termes com "dretes" i "esquerres".

Crec que l'enunciat "Sobirania Tecnològica" és molt encertat, i que la
xerrada hauria servir per a desenvolupar-lo.

Salut

Vicen

El lun, 08-04-2013 a las 08:50 +0200, Griera escribió:

> On Sat, 06 Apr 2013 21:42:53 +0200
> xavi <xaviervia...@gmail.com> wrote:

[...]

> La València del PP no va desenvolupar Lliurex? Ara no se com està el tema,
> però alguns anys feia servir de cd-live per donar classes.

[...]

Respondre per correu electrònic a