------ Missatge original------
De: Narcis Garcia
Data:dg., 6 d’ag. 2017 22.15
Per a: debian-user-catalan@lists.debian.org;
Assumpte:Debian 9 fora de control?

Acabo d'engegar un ordinador que té Debian 9 i automàticament ha fet un
parell de coses que crec que hauria de consultar:

Com que a la mateixa xarxa local, per Wifi, estava connectada una
persona amb un portàtil (amb una impressora inexistent aquí però
autoconfigurada perquè existeix en algun altre local on ha estat aquesta
persona), doncs aquest meu ordinador s'ha agregat les

Ja posats, automàgicament s'ha posat a instal·lar paquets pel seu compte.
Me n'he adonat quan he intentat jo instal·lar una cosa i no m'ha deixat
perquè DPKG estava ocupat (fitxer lock), he cercat quins processos
treballaven i l'he trobat desempaquetant openjdk-8-jre-headless que li
deu caldre per la impressora inexistent en aquest lloc ni xarxa.

En un primer moment m'ha envaït el mal humor veient com tot això
semblava coordinat per un tal «apt.systemd.daily», però ara em penso que
Systemd no n'era el responsable i només estava esperant amb
«lock_is_held» la seva pròpia oportunitat per actualitzar coses.

Una de les raons per moure'm d'Ubuntu a Debian era disminuïr el
paternalisme dels ordinadors cap als usuaris, de manera que l'usuari
tingués més control sobre les decisions.

--

Quina és la pregunta, concretament?

Cordialment,
Orestes Mas