Protesto una vegada més.
Tot i que sovint no tinc raó, almenys aquesta llista serveix per
contrastar el què un percep quan confronta la teoria amb la realitat.

Tinc 6 models diferents (9 si comptem els repetits) de targeta gràfica
AGP que funcionen amb les 2 plaques base diferents que tinc per «Socket

Doncs bé, amb Debian 8 (jessie) tot i suposadament mantenir el suport
per i586, es van retirar els controladors gràfics (si, si, privatius)
per la majoria de targetes que s'endollen en aquesta generació d'ordinadors.
En el meu cas m'afecten: s3virge, savage, nvidia-legacy-96xx i
nvidia-legacy-173xx (nouveau no hi funciona). Matrox o targetes PCI ja
«ni te cuento».

El nucli i/o aplicacions compilats per i586 (8/jessie) semblen tirar una
mica més ràpid que els compilats per i486 (7/wheezy), però això no
compensa la falta d'acceleració gràfica per un ús acceptable de les
finestres.
Així que m'hauré de quedar amb Debian 7!

La meva conclusió és que Debian 8 per i586 no va tenir gaire sentit amb
aquesta retirada de paquets: Per escriptori és majoritàriament inviable
pel tema gràfic, i sense escriptori en aquest maquinari* es nota bastant
més ràpida l'arrencada amb el System V de Debian 7.

(*) Molta RAM, disc dur ràpid... l'únic coll d'ampolla: el processador.

Respondre per correu electrònic a