On Fri, Jun 14, 2019 at 06:46:07PM +0200, Narcis Garcia wrote:
> En un indret sense gens de cobertura de telefonia mòbil, però amb accés
> a internet terrestre, necessito que es puguin enviar i rebre missatges
> de text per la xarxa neutral (SMS).

> tal d'aconseguir alguna aplicació o conjunt que em permeti configurar
> els paràmetres de l'operador d'una línia mòbil, per a fer-ne ús.
>
> He trobat programari com el Kannel i el OsmoBSC, que semblen pensats per
> a establir servidors centrals de SMS per a proveïr de serveis a multitud
> d'usuaris, tot i que jo només vull configurar una sola línia d'un
> operador comercial.
> [...]

Potser podries plantejar-ho cercant un operador de Veu per IP (VoIP)
que ofereixi l'enviament/recepció d'SMS. Per tal d'interactuar amb el
proveïdor tindries des de la pròpia API que et puguin oferir, clients
de VoIP (softphone) i -potser matant mosques a canonades però amb
entreteniment pràcticament garantit- programari per a centraletes com
Asterisk o similars.

Això sí, en cas que et pugui interessar aquesta opció no et puc ajudar
més perquè no conec cap proveïdor de telefonia IP que ofereixi el
servei d'SMS, però això no vol dir que no n'hi hagi.

Veig que a l'assumpte parles que no vols més intermediaris: en aquest
cas seguiria sent així ja que el que faries seria un contracte amb un
altre operador.