Actualment ja estic jubilat, però usaré la mateixa classificació que l'Àlex, tot i que en temps passat en algun cas.

[A casa]

A l'ordinador d'escriptori uso Debian 10 (Stable) amb escriptori Plasma/KDE. Ara és prou lleuger i estable, i estic acostumat a algunes utilitats que porta. Als 2 portàtils també uso Debian Stable, tot i que n'hi ha un que encara porta SolydK 9 (ara els uso poc).

La meva dona també usa Debian 10 Stable amb Plasma a l'escriptori. Té un ultraportàtil Acer One, amb Kanotix Xfce (basat en Debian).

[Amics i familiars]

Abans havia fet alguna instal·lació amb Kubuntu. Degut a les continues actualitzacions del kernel, ara hi instal·lo SolydK (també basat en Debian Stable).

A la meva cunyada també li vaig instal·lar Debian Stretch (ara té Debian 10) també en la versió Stable, i no ha tingut problemes. Li vaig fer un petit manual (una mena de PMF) adreçat sobretot a la cura dels fitxers de Thunderbird.

Si em suggereixen alguna cosa sobre M$-Windows, els contesto que ja fa més de 20 anys que sóc un feliç usuari de GNU/Linux i no em recordo de com funciona això.

[A la feina]

Al meu departament (Enginyeria Electrònica de la URV) crec que érem només dues persones usant Linux. Als laboratoris s'usaven imatges "congelades" de MS-Windows (normalment per PSpice, Orcad i similars), que es renovaven en cada sessió. Per desgràcia, com us deu passar a alguns de vosaltres, la Universitat tenia un contracte amb Microsoft pel qual les llicències del programari li costaven ben poc. Això ara comporta un servidor de correu basat en Outlook que és el culpable de que ara no pugui accedir a la meva pròpia bústia de correu electrònic.

També hi havia algunes màquines Sun + Solaris.

Crec que al Departament d'Informàtica hi ha algú o alguns que també usen Linux al seu ordinador d'escriptori. Als seus laboratoris també usen algunes aplicacions GNU (com el clàssic GCC), ara ignoro si directament sobre Linux o mitjançant VirtualBox. Això no em sorprendria, atès que tenen llicències Oracle.

Cal tenir en compte que molts Departaments provinents de la UB (com el mateix d'Informàtica) usaven equips Mac, i crec que molts encara l'usen.

Una vegada més, qui havia de donar exemple no ho fa.

        Salut i codi lliure,

Eduard Selma-

Respondre per correu electrònic a