Op 15-02-14 11:58, m...@martlubbers.net schreef:

> Het is gewoon correct gedrag, gpg implementeerd die regel blijkbaar niet
> in het Nederlands.
> Gpg vertrouwd het niet omdat de key die hij gebruikt niet gemarkeerd
> staat als vertrouwd. Dit moet je ook niet klakkeloos doen dus dat is op
> zich prima. Je moet een key in principe alleen vertrouwen als je de
> eigenaar kent en je bij hem de fingerprint geverifieerd hebt of als je
> vind dat de key op de Keyserver do genoeg betrouwbare mensen gesigneerd is.
> Je kan een key vertrouwen met het volgende commando:
> $ gpg --edit-key Bob
> [...]

Je begrijpt de vraag verkeerd. Het gaat me om de "Good signature" en
niet om de trustlevel.

Als ik als locale nl_NL.UTF-8 gebruik dan is de signature fout.
Als ik wat anders gebruik dan is hij wel goed.

Ik heb dat getest met en_US.UTF-8, nl_NL.iso-8859-1, nl_NL.8859-1,
de_DE.UTF-8, fr_FR.UTF-8, de_DE.iso-8859-1, en zonder locale (LANG=C).

Groet,
Paul.

http://www.vandervlis.nl