----- Forwarded message from Paul van der Vlis ----- Date: Fri, 08 May 2015 11:53:47 +0200 From: Paul van der Vlis To: [email protected] Subject: Re: Vertaling Debian Jessie User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:31.0) Gecko/20100101 Icedove/31.6.0
Op 07-05-15 om 18:38 schreef Patrick Ruytings: > On Wed, 06 May 2015 19:28:02 +0200, Jan-Rens Reitsma: >> >> Welke desktop? Gnome, KDE, Xfce, Openbox, LXDE, ... ? > > Ik dacht MATE. Hoe zou je kunnen bepalen welke desktop iemand heeft, als deze dat zelf niet weet? - "Gnome3 standaard" is te herkennen aan het feit dat er linksboven "Activiteiten" staat, of in het Engels "Activities" https://en.wikipedia.org/wiki/Debian#/media/File:Debian.png - "Gnome3 classic" en "Gnome3 flashback" hebben linksboven de menu-items "Toepassingen" en "Locaties". Of "Applications" en "Places" in het Engels. Hoe deze twee nu precies uit elkaar te houden zijn weet ik nog niet zo goed. Gnome3 classic komt meer voor. Screenshot van "Gnome Classic": http://i.stack.imgur.com/VQk6I.png Screenshot van "Gnome Flashback", maar dit is geen Debian volgens mij: https://wiki.gnome.org/Projects/GnomeFlashback?action=AttachFile&do=get&target=gnome-flashback.png - KDE heeft linksonder een startmenu-item icoontje met een "K". https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Debian-kde.png - XFCE heeft onder standaard een gecentreerde balk. http://3.bp.blogspot.com/-ybp4wC7OBc4/UOyb1eZ6LZI/AAAAAAAABIo/syNF_MIJKr4/s1600/Screenshot+-+01082013+-+04:13:22+PM.png - Cinnamon heeft linksonder een tandwieltje staan, met daarnaast het woord "Menu". http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Debian-8-Jessie-Cinnamon-Live-CD-Screenshot-Tour-479389-2.jpg - MATE is te herkennen omdat er linksboven drie menu items staan, namelijk in het Nederlands "Applicaties", "Locaties" en "Systeem". https://screenshots.debian.net/screenshots/m/mate-desktop/10990_large.png - LXDE is volgens mij te herkennen aan een soort vliegtuig linksonder, en een aan/uit knop rechtsonder: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4c/LXDE_desktop_full.png - IceWM heeft linksonder een icoontje met "Debian", en rechtsonder de tijd staan. https://screenshots.debian.net/screenshots/i/icewm/88_large.png Ik ben er vast nog een aantal vergeten. Groet, Paul. -- Paul van der Vlis Linux systeembeheer, Groningen http://www.vandervlis.nl -- To UNSUBSCRIBE, email to [email protected] with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [email protected] Archive: https://lists.debian.org/[email protected] ----- End forwarded message ----- -- To UNSUBSCRIBE, email to [email protected] with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [email protected] Archive: https://lists.debian.org/[email protected]
