Hoi Tim, Nog iets: als je systraq installeert, en verder niks configureert, dan krijg je iedere nacht een melding van cron in je mailbox, met instructies over hoe het te configureren. Heb je _die_ instructies opgevolgd?
On Wed, May 13, 2015 at 09:28:19PM +0200, Joost van Baal-Ilić wrote: > > Meelezers: Tim heeft vragen over mijn tooltje > https://packages.debian.org/systraq : "monitor your system and warn when > system > files change". > > On Wed, May 13, 2015 at 07:19:13PM +0200, Tim Kuijsten wrote: > > is het misschien een idee om (f)mtree uit de freebsd-glue package te > > gebruiken ipv filetraq? > > Dat zou kunnen, ik noem mtree ook in de systraq manual ( > http://mdcc.cx/pub/systraq/systraq-latest/doc/manual.html ). Ik heb filetraq > gekozen omdat dat een shell script is; mtree wordt van C code gebouwd. Ik > geloof dat mtree niet out of the box compileert op GNU/Linux. Het is iig > niet gepackaged voor Debian. > > Maar: be my guest om systraq met mtree te combineren! > <snip> > > gestaakt omdat een simpele > > `find /etc -type f > /etc/systraq/filetraq.conf` me wat rare errors > > gaf > > Welke errors gaf dat? Niet de errors die je hieronder weergeeft geloof ik. > > > (+ het feit dat er nog redelijk wat manuele stappen gemaakt > > moeten worden na installatie, waardoor ik sowieso enigzins onzeker > > ben of het wel compleet is): > > > > Creating first backup of /etc/apparmor.d/cache/sbin.dhclient. > > cp: cannot open ‘/etc/apparmor.d/cache/sbin.dhclient’ for > > reading: Permission denied > > Creating first backup of /etc/apparmor.d/cache/usr.sbin.mysqld. > > cp: cannot open ‘/etc/apparmor.d/cache/usr.sbin.mysqld’ for > > reading: Permission denied > > Creating first backup of /etc/at.deny. > > etc... > > Het lijkt erop dat er bestanden in /etc/systraq/filetraq.conf genoemd worden > die niet wereld-leesbaar zijn. Dat is niet de gedocumenteerde manier; je moet > iets als dit doen: > > # su -s /bin/bash debian-systraq > $ find /etc -type f > /tmp/filetraq.conf > $ exit > # mv /tmp/filetraq.conf /etc/systraq/ <snip> Happy hacking, Groeten, Joost PS: ik ben niet subscribed op deze lijst, honoreer Mail-Followup-To aub en stuur antwoorden ook naar mij. -- Joost van Baal-Ilić ┍┑ Want indien sy vallen, d’een recht http://ad1810.com/ ━━ ││ ━━ sijnen medegeselle op: maer wee den http://mdcc.cx/ ━━ ││ ━━ eenen die gevallen is: want daer en Tilburg, The Netherlands ┕┙ is geen tweede om hem op te helpen. -- To UNSUBSCRIBE, email to [email protected] with a subject of "unsubscribe". Trouble? Contact [email protected] Archive: https://lists.debian.org/[email protected]
