On Thu, 27 Sep 2012 03:30:10 +0200,
Rolf Edlund<rolfew...@gmail.com> wrote:

>När en hemsida ändras, så tar det ju ett tag innan våra svenska
>översättningar blir fixade. När det gäller sidor som kanske ändras
>relativt ofta, så kan det kanske kännas som ett Sisyfos jobb, att
>hålla på att ändra dessa hela tiden. Jag tänker t.ex då på att länkar
>ändras.
>
>Kanske kan man då låta bli att översätta dessa, och istället använda
>"orginalet" som det är. Eller är jag helt fel ute ?
>
>Som med sidan: http://www.debian.org/devel/debian-installer/
>
>   =====
>
>Den nya "orginal" hemsidan på
> [...]

Hej!

Nu har jag uppdaterat den sidan du pratar om här så att den motsvarar
senaste engelska versionen - Det kan dock dröja lite innan den syns -
Hemsidan uppdateras regelbundet från CVS-servern, så resultatet skall
vara online inom några timmar om det inte redan är det.

Jag skulle bli hemskt glad om du (eller andra) kunde kontrolläsa den
och rapportera fel om det är fortfarande är några.

I övrigt så fick jag rättigheter till CVS-servern nyligen, och har
börjat uppdatera en del av dom svenska sidorna så att dom motsvarar
dom senaste engelska versionerna.

Eftersom jag har tillgång till CVS-servern så kan jag ladda upp
ändringar från andra, så om någon vill börja hjälpa till med
översättningen så skulle jag gärna samordna folks insatser.

Men detta är nog mer lämpat för svenska mailinglistan för översättning -
För att prenumerera eller läsa arkivet, se
https://lists.debian.org/debian-l10n-swedish/

(Svenska som språk gäller förstås även där.)

mvh
-- Andreas Rönnquist
mailingli...@gusnan.se
gusn...@gusnan.se