Den fre 27 maj 2022 kl 07:22 skrev Hund <l...@tty1.se>:

> Det låter befängt. Varför skulle ett forum behöva ha en ansvarig
> närvarande dygnet runt, när ingen annan hemsida behöver det?

Det har har ju förts diskussion om skärpning av moderering av de
företagsstyrda sociala medierna. Fake News, hatbrott, kränkningar,
länkningar till virussiter osv, som företagen tjänar multum på och inte
städar undan... Men, att Facebook måste ha några heltidsanställda
moderatorer att övervaka miljoner inlägg. innebär ju ett litet ingrepp...

Om samma krav skall ställas på små nätverk med något hundratal inlägg per
dag, verkar ju befängt som du säger.

Den gamla svenska "BBS-lagen", ställde ju också krav på ägaren av ett forum
att *inom viss tid* städa undan olagliga postningar.

En hemsida utan kommentarsfält, har ju inget behov av modererering...
Tillåter man kommentarer, har du i princip ett nätforum.

Nå. jag hittar alltså inte något om att det beslutats något redan nu i
frågan.
Någon som vet?

// Med vänliga hälsningar rbh

Rickard B Hansson