Den fre 27 maj 2022 kl 12:05 skrev Hund <l...@tty1.se>:

> Nej nej nej. Som jag sa, det finns inget som talar för att det här är sant.
> På svenska heter det här direktivet "Upphovsrättsdirektivet".

Det finns olika uppgifter på vilken lag som skulle nödvändiggöra moderering
dygnet runt av kommentarsfältet på din hemsida eller onlineforumet för det
lilla linux-kommunen.

Samtidigt med att jag ställde frågan här, skickade jag den till EU på
https://www.consilium.europa.eu/en/contact/general-enquiries/send-message.
Jag lär väl inte få svar förrän i nästa v.
Jag postar deras svar när det kommit.

// Med vänliga hälsningar rbh

Rickard B Hansson

On 27 May 2022 11:44:38 CEST, Rickard B Hansson <rickard.b.hans...@gmail.com>