On Sat, 2004-11-06 at 00:23 +0000, why not wrote:
> iyi gunler

slmlar,
> * Bilgisayari ilk actigimda hangi isletim sistemini sececegim listede
> (sanirim orasi lilo oluyor) Redhat ve mandrakedeki gibi guzel temalar
> hatta
> resim nasil ekleyebilirim?

sarge yuklediyseniz d-i ile, acilis ekraniniz grubdur.
http://ruslug.rutgers.edu/~mcgrof/grub-images/
adresinde resim nasil eklenecegi yaziyor, biraz uzunca bir is, vaktim
olursa Turkce biseyler yazmaya calisirim, tabi kimse yazmazsa.

> * Sony Vaioda (Fn+F3..)tuslari sayesinde (hotkeys) ekran parlakligi
> ses
> ayarlarini windowsdaki gibi yapma imkanim varmi?Birde Jog-Dial
> (PCG-GR250P
> serisinde donen tekerlek)bu tekerlegi debian altinda nasil aktiv
> edebilirim?

once X ortaminda xev ile X in taniyip tanimadigini deneyebilirsiniz
xev i calistirdiktan sonra o tuslara bastiginizda bir takim yazilar
cikiyosa taniyordur.
o durumda kde nin tus ayarlarinda kullanabilmeniz lazim. tam
hatirlamamakla birlikte control-center/accessibility/keyboard shortcuts
tarzi bisey olacak

> * Birde "apt-get install gdesklets" programini kurdum.Ama kurulumdan
> sonra
> program kde3.3nin terminalinde calistirdigimda soyle bir hata
> aliyorum.

gdesklet bildigim kadariyla gnome uygulamasi _sayilir_, siz muhtelemen
superkaramba'yi kurmak isteyeceksiniz.
tabi bu calismamasinin sebebi degil,
aslinda aldiginiz mesaj bir hata bile degil, gdesklet calisiyor
gorunuyor. denediniz mi desklet eklemeyi?

> [...]
> basliklardaki
> konularda hazirlanan dokumanlar cok yararli olur sanirim.
> -Debiana has kernel derleme ve kernele patch yapma
> -flash(plugin) ve browser pluginleri yukleme anlatimi
> -java kurulumu ve sonrasindaki ayarlar
> -Masaustunu nasil senlendirilebilir (karamba ve gdesklets benim
> bildigim iki
> program)
> -Gecenlerde apt-get deposunda buldugum streamtuner amorok mplayer lale
> ve
> ara gibi -programlarin resimli tanitimlari kurulumlari  hatta kisa

cok yararli yorum olmus, tesekkurler

--
Ali Alphan Bayazit <[EMAIL PROTECTED]>

Cevap