[Sunucu probleminden dolayı ikinci kez gönderiyorum, çift alanlar kusura
 bakmasın.]

Merhaba,

* Ozgur Karatas [2006-03-15 15:14:31+0200]
> sesimi cikarmayayim diyorum ama tutamadim kendimi. simdi cikarsam bana
> yapisacak. sevgili liste uyeleri siz bu adamin dediklerine aldirmayin daha
> dogrusu mesajlarini da gormezden gelip cevap vermeyin. Hatta eger block
> listiniz varsa yilmaz bilgili nin mailini block / spam listenize
> ekleyebilirsiniz. cunku kendisi birsey bilmeden boyle bos konusup durur.

Yılmaz beyin verdiği cevapta kullandığınız bu nezaketsiz ifadeleri hak eden
herhangi bir yön yok.  Bilakis bizim bu listede yerleştirmeye çalıştığımız
doğru bir pratikten bahsetmiş ve "(önemli bir gerekçeniz olmadığı müddetçe)
hazır Debian paketini kullanın" demiş.  Dansguardian'ın unstable ve
testing'deki son sürümüne ilişkin değişiklik güncesi de verdiği cevabı
doğrulayan ipuçları taşıyor[1]:

    dansguardian (2.8.0.6-antivirus-6.3.8-1-1) unstable; urgency=low

      * New upstream release
==>   * Integreated Aecio F. Netos Antiviruspatch (Closes: #263890)
      * Acknowledge the gcc4 nmu (Closes: #319568)

> dansguardianla beraber clamavi nasil kullanirim diyen birine, apt-get ile
> depolardan cek kendi kurulur cevabini veren bir insan ve sonrasinda da cok
> bilmislik taslayarak insanlari yanlis yonlendiren bir kisidir.

Vakit ayırıp kestirmeden cevap vermiş işte.  Ben öyle bir bilmişlik havası
algılamadım.  İnsanlar hakkında orta yerde böyle ağır suçlamalar yapmayın
lütfen.

> sorunun cevabina gelecek olursak;
>
> dansguardian'in en son hatalari ve buglari giderilmis surumu henuz debian
> depolarina girmemistir. bu nedenle dansguardiani debian depolarindan degil
> de kendi web adresinden indirirseniz daha iyi olur. gecmis surumlerde
> birkac hata vardi ve ozellikle "clamdscan" parametresi dogru calismiyordu.
> son surumde bu hata duzeltildi. son surumun debian paketini hazirliyorum.
> kisa bir sure icinde debian depolarina girecektir.

Bazı noktaları anlayamadım.  Ortada zaten bir Debian paketi var ve bu
paketin sorumlusu siz değilsiniz,  yardımcı geliştiriciler (Co-Maintainers)
listesinde de[2] isminizi göremiyorum.

> dansguardianla ilgili gelismeleri
>
> http://alioth.debian.org/projects/pkg-dg/
>
> adresinden takip edebilirsiniz.

Bu proje sayfalarında da (Alioth başvurusunu pkg-dg yerine pkg-dansguardian
olarak yapsaydınız daha iyi olmaz mıydı, isim çakışması yok) dansguardian
paket geliştiricisinin ismini de göremiyorum.

Dansguardian Debian geliştiricisiyle halen irtibat halindeyseniz bilemem.
Debian depolarına paket yüklemek için resmi bir Debian geliştiricisi
olmanız veya resmi bir geliştiricinin hazırladığınız pakete onay vermesi
gerekiyor (buna sponsorluk deniyor).  Bu şartlar sağlansa bile mevcut bir
Debian paketi yerine kendi hazırladığınız paketi zaten yükleyemezsiniz.
Yaptığınız çalışmanın resmi dansguardian paketi üzerinden Debian depolarına
girmesi için ise öncelikle bu geliştiriciyle irtibat halinde olmanız
beklenir, o yüzden bu ihtimalden bahsediyorum.  Kaçırdığım bir nokta mı
var?  Başka bir paketten mi bahsediyoruz?

Son olarak, lütfen huzur bozucu ifadeler kullanmaktan kaçınalım, bunu
herkesden bekliyorum.  Önceki tartışmalarda (farkına biraz geç vardığımdan)
sessiz kaldım, fakat bu gerilimden çok _rahatsız_ olduğumu bilmenizi
istiyorum.

[1] http://changelogs.debian.net/dansguardian
[2] http://packages.qa.debian.org/d/dansguardian.html

--