Det enklaste kanske är att mata in förkortningar från någon lista till
exempel Wikipedia:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_f%C3%B6rkortningar#Externa_l.C3.A4nkarJag
är dock inte enig med dem i att förkortningar skrivs utan blanksteg
efter punkt (t.ex. bör skrivas t. ex.)

En annan mer "officiell" och språkligt korrekt lista är SAOB:
http://g3.spraakdata.gu.se/saob/foerkortn.shtml men där får man nog sovra
en hel del.