Den 8 april 2013 21:31 skrev Påvel Nicklasson <pavel223...@gmail.com>:
> Det enklaste kanske är att mata in förkortningar från någon lista till
> exempel Wikipedia:
> https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_f%C3%B6rkortningar#Externa_l.C3.A4nkarJag
> är dock inte enig med dem i att förkortningar skrivs utan blanksteg
> efter punkt (t.ex. bör skrivas t. ex.)
>
> En annan mer "officiell" och språkligt korrekt lista är SAOB:
> http://g3.spraakdata.gu.se/saob/foerkortn.shtml men där får man nog sovra
> en hel del.

He he… först NU märker jag att jag hela tiden svarat till Niklas
privat och inte till listan… Wikipedia-listan var mitt första svar,
men det kan ju ingen veta om ingen kan läsa mitt svar…
Mitt fel, beklagar.
Får som vanligt skylla på att jag är medlem på många olika listor och
att denna listan tillsammans med övriga LibreOffice-listor har sitt
eget lilla sätt att fungera på…

Johnny Rosenberg