On Friday 18 August 2006 10:56, Dotan Mazor wrote:
> בוקר טוב כולם,
>

> ייתכן והכיוון היותר נכון של דיון מהסוג הזה, צריך להתחיל מהשאלה: מה היא
> המטרה שהמונח "הגנה על זכויות יוצרים" בא למלא?
>

> דווקא בראיונות עם אמנים, ולא עם החבר'ה שבאמת עושים את הכסף, נשמע טיעון
> מאוד מעניין לטובת הגנה על זכויותיהם. הם אומרים: "אם לא תגנו על הזכויות
> שיש לנו ביצירות שלנו, אז לא נוכל להתפרנס מהיצירה, *והעולם יפסיד* את
> היצירות שלנו". ואני מסכים עם זה מכל לב.

זה מעניין. לי בתור אומן (ראה למשל - http://www.shlomifish.org/humour/ ) ברור
שהמטרות העיקרית שלי ביצירה הן משום שאני נהנה מזה, משום שאני מרגיש שאני חייב
לכתוב את מה שעולה לי בראש, ומשום שאני רוצה שמספר רב ככל האפשר של אנשים יקראו
את מה שאני כותב ויחוו את החומר. עד עכשיו הרווחתי מעט מאוד כסף מהיצירות שלי
(שרובן נמצאות על הרשת ורובן אפילו עם רשיון חופשי).

אני מאמין שחלק גדול מהאמנים האחרים גם מרגישים כך. ולעדות ראו מסמך זה:

http://xrl.us/qvoj

המתאר מקומות רבים בהם ניתן למצוא אומנות חופשית או חופשית למחצה.

כפי שידוע, מרבית האמנים בעבר ובימינו לא הצליחו להתפרנס מאומנותם בלבד. אולם, זה
נכון שמרבית האומנים הגדולים בעבר כן נעשו ידועים בתקופתם ( ראה
http://www.neo-tech.com/advantages/advantage34.html ).

מה רציתי לומר? כפי שטענתי כאן:

http://www.shlomifish.org/philosophy/case-for-file-swapping/

אסור למחוקק לאסור על הפצה ושימוש לא מסחריים של יצירות המוגנות בזכויות יוצרים.
נסיון להילחם בכך נועד לכשלון, ורק יגרום לאנטגוניזם נגד התובעים. לאחרונה יש
נסיונות להעביר חוקים שמנסים שהעתקת תוכן באינטרנט תהיה עבירה פלילית ושהמשטרה
תצטרך לאכוף זאת. תגידו לי - האם למשטרה אין מספיק עבודה עם כל מקרי הרצח,
הגניבה והאונס הקיימים, שהם צריכים גם לרדוף אחרי ילדים בני עשר שמורידים שירים
שהם אוהבים מהאינטרנט?

בנוסף, כפי שאנשים רבים הראו, האינטרנט מהווה אפיק מצוין לשיווק יצירותיהם,
ולגרום לכך שיותר אנשים ידעו עליהם, מה שמאפשר להם הצלחה ראשונה גם בלי עזרת
המפיצים.

בכבוד רב,

        שלומי פיש

Shlomi Fish      [EMAIL PROTECTED]
Homepage:        http://www.shlomifish.org/

Chuck Norris wrote a complete Perl 6 implementation in a day but then
destroyed all evidence with his bare hands, so no one will know his secrets.

לענות