וואלה, כשאני חושב על כל המאמצים שאנשים משקיעים כאן באופן פרטי כדי לקדם את הקוד הפתוח, העמותה הזו נראית יותר ויותר כמכשול לקוד הפתוח בישראל.

ראיתם את האתר של רוכבי האופניים? http://www.bike.org.il/

את העמותה של המדע הבדיוני? http://www.sf-f.org.il/index.php3

לא רק שהם נראים פי אלף יותר טוב מהאתר של העמותה ,הם גם כוללים כל מיני "טכנולוגיות מתקדמות" כמו רישום באינטרנט, פורומים ועוד כל מיני דברים שבעמותת המקור לקידום הקוד הפתוח עדיין לא החליטו כיצד אפשר ליישם.

ושלא תבינו לא נכון, האתרים שלהם בנויים ב- php. גם הם מקדמים את הדרך שלהם, אבל כנראה שאצלם האגו הוא לא המרכיב העיקרי. שהתחרות היא לא מי כותב יותר בפורומים אלא מי עושה יותר. וככה זה גם נראה.

לו אני עיתונאי הרוצה לסקר את הקוד הפתוח בארץ, הרושם הראשוני שהייתי מקבל זה שמיקרוסופט מנהלת את האתר. מדברים כאן על טכנולוגיה בזמן שהעמוד הראשון מדבר על החדשות בשנת 2005.

על איזה קידמה טכנולוגית גוף כמו עמותת המקור מדבר אם הוא בעצמו לא סומך על הטכנולוגיות שהוא רוצה לקדם. אם הטענות כאן שהטכנולוגיות לא מספיק בטוחות בשביל האתר של העמותה. אז בשביל מי הן כן מספיק בטוחות?

והתמונה נראית עוד יותר עגומה כאשר בודקים פרוייקטים פרטים בתחום. whatsup  ולינמגזין עושים בדיוק את מה שעמותת המקור היתה צריכה לעשות. אבל משום מה, הם כן הצליחו להרים אתר עם פורמים ואפילו שליחת ידיעות. ממש הישג טכנולוגי.

בנתיים, האתר של העמותה נראה כמו אתר פרויקט סיום כיתה י' לא מוצלח מדי. כפי שזה נראה כיום, האתר של עמותת המקור לא רק שלא עוזר לקדם את הקוד, הוא פשוט מזיק לעניין. אני מציע להעלות דף אחד של html עם הפניות לפרויקטים אחרים, של אנשים שמסוגלים גם לעשות. וואלה, אני אפילו מוכן לתחזק את הדף הבודד הזה.

מה שמוזר, שכאשר מתנדבים שאינם קשורים לוועד עושים משהו, אז הדברים נראים נהדר. כמו האירגון של אוגוסט פינגויין, שפתאום נמצא לו מקום לויקי ואתר חמוד.

רם-און.

לענות