2006/10/11, Shai Berger <[EMAIL PROTECTED]>:
On Wednesday, October 11 2006 16:39, the-herod wrote:
> עוד לא חקרתי את הנושא לעומק, אבל עד כמה שהבנתי מונו מריץ c# אבל לא c#.net
> (אני לא ממש מכיר את השפה, אין לי מושג אם באמת קיים שוני כזה).

אין שוני כזה.

> אני כנראה אלמד ברמה של הרבה יותר מחמש יחידות (בית ספר מיוחד. אתה בטח יודע,
> גם שחר כאן...), מונו מספק תמיכה טובה גם לרמה יחסית מתקדמת (יחסית לרמת
> הלימודים הרגילה, כמובן)?

זו לא שאלה של רמה, זו שאלה של מה מחליטים ללמד. מונו, עד כמה שידוע לי, מספקת
תמיכה טובה לכל מה שמוגדר בסטנדרט. זה כולל דברים הרבה יותר מתקדמים מהחומר של
חמש יחידות, כמו delegates ו-generics. אבל התמיכה של מונו קצת צולעת בדברים שהם
לא חלק מהסטנדרט, וזה כולל את שתי סביבות ה-GUI העיקריות של #C: הספריה לבניית
ממשקי חלונות, WinForms, והסביבה לפיתוח אתרים ושרותים מבוססי רשת, ASP.NET;
הרבה מזה דווקא לא דורש להתקדם *בשפה* הרבה מעבר לרמה של חמש יחידות, ואני בטוח
שמורים ירצו ללמד כתיבת ממשקים גרפיים, מכל מיני סיבות (גם טובות).

לכן, אתה יכול בהחלט להתחיל עם מונו, אבל צפה בעיות כשיתחילו לעבוד על GUI.

הבנתי, תודה. אם כך אני אוותר בינתיים על ווינדוז.

> אני לא יודע איך זה אצלך, אבל אצלי דורשים מהתלמידים להוריד VS.
> כשאמרתי למורה שיש לי רק לינוקס, ואני לא יכול, הוא אמר "תבדוק אם יש גרסה
> ללינוקס. אם לא, תתקין ווינדוז". כלומר, עקרונית הוא מכריח להשתמש רק בVS.

התגובה על זה תלויה בכמה "מיוחד" בית הספר שלך; בבית ספר רגיל, כמובן, זה בלתי
קביל לחלוטין. האם יש בבית הספר מחשבים שנגישים לך לצורך הכנת עבודות? אם לא,
אתה יכול לענות ב"תקנה לי ווינדוז או תסדר לי מחשב". לדעתי, אתה גם יכול להתעקש
לא להירשם כמשתמש אצל מיקרוסופט, ולדרוש מבית הספר לפתור את הבעיה.

ביה"ס די מיוחד. יאס"א/בית הספר התיכון למדעים ואמנויות, אם אתה מכיר.
בעקרון יש לי מחשבים, אבל כמעט אף פעם אין לי מחשבים אחרי שעות הצהריים, ועד שעות הצהריים יש לי בד"כ אולי שעה חופשית, כך שזה ממש לא סביר.
אני מתכוון באמת להגיד לו לסדר לי ווינדוז. טכנית יש לי דיסק חוקי שאני יכול להתקין, אבל מבחינתו הוא אומר לי עכשיו "תגנוב, אתה חייב".

דרך אגב, ההתנהגות המצופה מבן-עשרה בקטעים האלה היא ללכת עם הראש בקיר. להליכה
כזו יכולות להיות תוצאות חיוביות, גם ברמה האישית, אבל מה שבטוח, יהיו לה
מחירים. ההמלצה שלי היא לעשות רעש מהענין, בשביל שאנשים ילמדו לא לקבל את
מיקרוסופט כמובן מאליו, אבל בסוף להתגמש.

תודה, נראה לי שכך אעשה. האמת  שאני יודע שיש כמה גורמים בביה"ס שמעוניינים להתקין לינוקס, זה עשוי לעזור.

> חוץ מזה לדעתי זו בעיה עקרונית. זה שמלמדים שפה שנשלטת בידי חברה כזו או אחרת
> (בין אם זו ג'אווה או c#), מקביל לזה שילמדו תלמידים שיעור חינוך על פי תכנית
> דיונים שהכינה מפלגה כזו או אחרת.

אם מפלגה זו או אחרת מכינה תכנית דיונים, מגישה אותה לאישור, מקבלת את האישור,
וסיעה גדולה במפלגה יריבה מקבלת גם היא את התכנית, אני לא חושב  שהבעיה כזאת
חמורה.

שי.

מסכים.
הבעיה היא כשהמפלגה שקיבלה את תיק החינוך (לדוגמה) תכריח את בתי הספר להעביר שיעורי חינוך ע"פ תכנית שהיא הכינה, בלי שזה יעבור הצבעה.
בכל אופן, הכוונה היא שגוף בעל אינטרסים שולט באופן כמעט בלעדי על החומר שנלמד בבתי הספר.

גל.

לענות