On Friday, 6 בOctober 2006 00:28, Amit Aronovitch wrote:
> נראה שהשימוש הזה חוקי לגמרי (ואפילו מהווה "קהל יעד" טיפוסי לגרסה הזאת).

רוב ההתייחסויות בפתיל עוסקות בשאלה האם יש כלים חופשיים להגשת תרגילים
בקורס מעין זה. למרות ששאלת כלי העזר הנדרשים ללימוד היא חשובה, נראה
לי ששאלת התכנים היא מרכזית יותר -- מדוע משרד החינוך עוסק בלימוד
וקידום מוצרים של חברה מסחרית?

צריך לזכור ששפת #C, וסביבת דוט-נט הדרושה עבורה, נשלטת באופן בלעדי
ע"י חברת מיקרוסופט הקובעת את הגרסאות, התכונות וההתנהגות. קיום
כלים תואמים במידה זו או אחרת (כמו מונו) אינו משנה עובדה בסיסית זו.

המצב עם Java גם אינו מושלם. למרות שיש לה כמה יתרונות:
  * יש מספר גדול של חברות מתחרות המספקות כלים.
  * יש מגוון כלי תוכנה חופשית -- Jikes, gcj, Eclipse...
  * קידום השפה וסביבת הריצה מושפע במידה מסויימת מהקהילה
    דרך JCPA, וקרו מקרים בהם לחץ קהילתי אילץ את חברת סאן
    לשנות החלטות בנוגע לשפה.

כלומר, די ברור שבמקרה של Java אין חברה אחת שקונה את מוחות ילדינו במחיר הקרן.

עדיין אני סבור שלמשרד החינוך יש מגוון אפשרויות סבירות יותר (אלו רק
דוגמאות -- נא לא לפתוח במלחמת שפות):
  * פסקל - אם רוצים להקנות יסודות טובים.
  * פייתון - אם מחפשים משהו קל יותר שמאפשר גם להלהיב את הילדים
    (ממשקים גרפיים, תקשורת וכו').

יש לזכור ששליטה בשפת המחשב הראשונה אותה לומדים הילדים, משמעותה
שליטה בדור שלם של מפתחי תוכנה עתידיים -- החלום הרטוב של כל חברה...

--
Oron Peled                             Voice/Fax: +972-4-8228492
[EMAIL PROTECTED]                  http://www.actcom.co.il/~oron

He who sacrifices functionality for ease of use
Loses both and deserves neither