היי אדי וכל השאר,

אני לא יודע אם מה שאתה מציע הוא הצעד הנכון, ואני אסביר.

גם אם לחברה (ואין לי בעיה להשתמש בכל חברה שהיא כדוגמה) אין קשר עם המקור, וגם אם היא לא מזוהה עם הפעילות הקהילתית, ברגע שהיא מספקת שרותים ללינוקס ו/או קוד פתוח, יש לה מקום במאגר מידע שכזה.

בסה"כ מאגר מידע כזה, הוא למען הצרכנים העסקיים שצורכים לינוקס וקוד פתוח ושלמות של המאגר - רק יעזור להם.

יש הבדל מהותי בין חברה / עצמאי שמספקים שרותים ללינוקס, ואשר המקור יכול לסייע להם , ומורכבת מאנשים מהקהילה.. לבין חברה שיש לה רק אינטרס עסקי כלכלי.

בהבנה שלי יש הבדל מהותי בין לינגנו / קודפידנס / דורון אופק כעצמאי (ועוד רבים וטובים אחרים) לבין אורקל ...

חברות אשר פונות לשוק הישראלי כאשר הם מייצגות הפצת לינוקס , או מפיצות תוכנת קוד פתוח (הכוונה להפצה מסחרית) , משלמות עבור חשיפה שכזו

בדוגמאות שיש לי , אני יכול לומר שכל חברה שהשתתפה כמציגה בכנסי לינוקס של "אנשים ומחשבים" הוציאה בין 7000$ ל- 14000$ ואף למעלה מזה לזמן חשיפה של 6-8 שעות.

כאשר אני הייתי בפינגוין - שילמנו סכומים שכאלו מכוון שהמטרה היתה לחדור לאותם חברות שהגיעו אל הכנסים הללו עם סטים של מוצרי קוד פתוח (בעיקר מסחריים אבל לא רק).

אני לא אומר שהמקור צריך לגבות סכומים שכאלו , אבל אם יש אופציה לגבות סכום כלשהוא (ואפילו סמלי) המקור יוכל לנצל את זה לפעילות שהיא הרבה יותר טובה (לתפישתי והבנתי) מאשר מימון של דירה לבן של .... במנהטן (הכוונה כאן היא לאלו שמרווחים מהחשיפות / כנסים).

הבעיות שעולות סביב נושא שכזה , היא גם כמה לגבות ממי לגבות, ולמעשה הסדרה שתיהיה צודקת ונכונה של כל העיניין.

ברור לי שכזה מהלך , לא בהכרח יהיה פשוט, לא בהכרח יהיה נטול צעקות ובכיות - ובגלל זה החשיבות הגדולה של שקיפות במהלך שכזה.

תמיד , שמורה לנו האופציה לתת לכל דיכפין להיכנס למאגר כזה .. אבל אז, יטענו כלפי המקור שהוא לא "רציני" , שהוא "לא מקצועי" (אפשר לחשוב שאם אתה גובה סכום כלשהוא זה הופך אותך לרציני) ..ואז המקור לא יתפש בהכרח כגוף שאפשר להסתמך על המידע שלו (מנקודת ראותם של הצרכנים העסקיים שצורכים שרותים שכאלו) ובכל מקרה , גם אז יהיו "בכיות" על "למה ההוא רשום ראשון, ולמה הלוגו של X גדול יותר / בולט יותר .

ההנחה שלי היא שתמיד יהיה "גן ילדים" סביב נושא שכזה.

בכל מקרה, אני כן חושב שנכון לעשות סוג כלשהוא של מהלך, אי אפשר להתעלם מכך שבשוק הישראלי יש צרכים לחברות בנושא של לינוקס ותוכנה חופשית - וקיים ואקום , שאם המקור או גוף אחר לא ממלא אותו , ממלאים אותו עסקים מסחריים שהמטרה שלהם היא לא המטרה של שימוש בתוכנה חופשית.

אלו היו כמה נקודות למחשבה , שלי.

אם עושים מהלך שכזה, צריך לעשות אותו בצורה צודקת , שקופה, ומסודרת.

- דורון

אני מציע לרשום את כל נותני השירותים לקוד פתוח. לא אכפת לי אם זה IBM או תלמיד כיתה י"א. אנחנו כל הזמן פוחדים מנושא החברות ללא סיבה אמיתית. המגבלה היחידה למיטב זכרוני זה שהעמותה היא מלכ"ר ואין לזה שום משמעות בהקשר זה. אפשר להתנות את הפרסום בכך שאיש הקשר יהיה חבר בעמותה. אם חברה מעסיקה מישהו שתרם לקוד הפתחות - מצויין. אולי תבוא מזה תועלת עקיפה. אדי