On Tue, Mar 25, 2008, Ofek Doron [Ofek BIZ] wrote about "ק?? פת?? ???ר? ?עסק?ת":
> ממידע שיש בידי, נוצר מצב בעיתי מאד, בשוק
> של "שרותים" סביב מערכת ההפעלה לינוקס, בעיה
> שבסופו של דבר תתגלגל לפתחם של הצרכנים -
> כלומר בין השאר אנחנו.
> זה לא שמישהו הפר את ה GPL או משהו כזה , אלא
> יותר דומה למה שקרה במשפט נגד מייקרוסופט
> על הדרך בה היא התנהלה.
>
> בכל מקרה, אני ו/או אנשים אחרים שבידהם יש
> את המידע שוקלים לפנות לממונה על ההגבלים
> העסקיים על מנת שיבדוק את המידע שיש לנו.

מכיוון שאני לא יודע על מה בדיוק אתה מדבר, קשה לי להגיב בצורה מושכלת, אז
אנסה את התגובה האינסטיקטיבית :-) איך בדיוק דומה מצב הלינוקס בארץ למצב
וינדוס? פעם אחרונה שבדקתי, וינדוס היה מונופול כמעט מוחלט בתחום מערכות ההפעלה,
רק חברה אחת מיצרת אותו ורק חברה אחת מפתחת אותו, ומעל ל 90% מהמחשבים משתמשים בו.

לעומת זאת, לינוקס הוא שוק פצפון שיש בו מספר הפצות שונות שמגיעות ממספר חברות
שונות. גם אם נוצר מצב בשוק הישראלי בה חברה מסוימת (ואני מודה שאני לא יודע
בדיוק על מה אתה מדבר, למרות שיש לי ניחוש) "השתלטה" על שוק השרותים סביב לינוקס,
הרי שזה רחוק מאוד ממונופול - חברה חדשה לא צריכה באמת לקחת לקוחות מה"מונופול"
הקיים - כל מה שהיא צריכה לעשות הוא להגדיל במעט את שוק לינוקס בישראל (שכזכור,
יש לו *המון* לאן לגדול), או לדחוף את השוק לכיוון הפצות שונות (כזכור, בניגוד
לוינדוס של מיקרוסופט שנמצא אתנו כבר מאז שהייתי ילד, הפצות הלינוקס באות
והולכות, ההפצה הפופולרית של היום לא הייתה קיימת לפני מספר שנים, וההפצה
הפופולרית של לפני עשור בקושי קיימת היום).

אולי אם תכתוב יותר פרטים נוכל להבין יותר טוב מדוע לדעתך קיימת בעיה של כשל שוק
בתחום זה בארץ.

--
Nadav Har'El                        |    Tuesday, Mar 25 2008, 18 Adar II 5768