לפני כמה חודשים הבעתי את ביקורתי על החלטה של ועד המקור ובמהלך הויכוח עלה
הטיעון שמי שחושב שהוא יודע לנהל יותר טוב מהועד - שיתכבד להתנדב להיות חבר
ועד המקור ואז תהיה לו הזדמנות לקדם את המדיניות שנראית לו נכונה.

בימים האחרונים שקלתי להגיש את מועמדותי לועד, לאחר שביררתי והבנתי שרוב
העבודה של הועד תהיה נגישה עבורי.  כמו כן, מכיוון שקשריי בקהילת התוכנה
החופשית הביאו לי פרנסה, אין בעיה להצדיק הקדשת חלק מזמני לפעילות לטובת
הקהילה.

למה אם כך החלטתי בסוף לא להגיש את מועמדותי לועד?

שוחחתי עם ידידה שלי שהתחרשה בגיל מבוגר, והיא סיפרה לי שהיו לה היתקלויות
עם אנשים שראו בעין רעה את הצלחתה בעבודתה למרות חרשותה וניסו לשים לה רגל.
גם לי קרו דברים שניתן לייחסם לסיבה זו.  גיששתי פה ושם ויש לי סיבה לחשוש,
שאם אהיה חבר ועד, יהיו בעיות על רקע כזה עם אנשים מרכזיים מסויימים
בקהילה.  במקרה כזה, עבודתי כחבר ועד תהיה מתסכלת ולא תוכתר כהצלחה.
הפתרון למצב כזה יהיה התפטרות מיידית מתפקידי.  ואז המסקנה תהיה שהיה יותר
טוב שלא הייתי מציג את מועמדותי; ואז מי שהיה מחליפני בתפקיד - היה במקום
זאת מתחיל להיות חבר ועד מתחילת הקדנציה.

לכן, במקום להיות חבר ועד, אני מתנדב בזה לקבל אחריות על פעילות בתחום
שיוסכם, בנוסף לתפקידי הנוכחי של רכז נגישות.
מכיוון שהסיבה לאי-מועמדותי לועד המקור אינה עצלנות או חוסר זמן אלא חשש
שמא אוכשל בתפקידי, אני מצפה שביקורת עתידית שלי על החלטות הועד תקבל
התייחסות עניינית בלי להמעיט בערכה בגלל אי-היותי מועמד לועד בהווה או
בעבר.

--- עומר זק

--
Delay is the deadliest form of denial.    C. Northcote Parkinson
My own blog is at http://www.zak.co.il/tddpirate/

My opinions, as expressed in this E-mail message, are mine alone.
They do not represent the official policy of any organization with which
I may be affiliated in any way.
WARNING TO SPAMMERS:  at http://www.zak.co.il/spamwarning.html