האם לדעתכם כותב קוד פתוח ישראלי יכול לשתף פעולה עם איראני שכותב קוד פתוח
בהנחה ושניהם שונאים את הצד השני?
לדעתי זה יכול לעבוד רק במקרה של הפרדה בין הדעות הפוליטיות לעבודה על קוד
פתוח, תחשבו על מה שקורה כעת בויכוח על סטולמן, האם היום פלסטיני יכול לכתוב
בצורה טובה קוד עם ישראלי? במיוחד כשהמדינות שלהם לא ממש חברות אחת של השניה...
הם גם לא ממש אוהבים אחד את השני (בהקבלה למצב של פלסטיני מול ישראלי) הרי
ישראל פוגעת בפלסטינים ולא ממש איכפת לה מהם, והפלסטינים יורים טילים על שדרות
(מצב לא ממש מקובל), אם הם מערבים דעות פוליטיות הם לעולם לא יגיעו לקוד
עצמו...
כנ"ל איראני וישראלי וכדומה.

אני נגד מה שסטולמן עשה בויתור שלו על הביקור בישראל במוסדות להשכלה גבוהה, אבל
הדרך היחידה להתגבר על זה היא דרך ניסיון להידבר עם הצד הפלסטיני או לכל הפחות
לאפשר לסטולמן להגיע ללא תמיכה שלהם, אחרת הם באמת ניצחו ב"קרב" הזה.

לגבי חופש הביטוי הבעיה מתחילה מכך שהשמאל בארץ מגזים עם התפיסה שמנסים להשתיק
אותו, בינתיים מנסים להשתיק את הימין לא פחות.
הכל מתחיל מכך שיש עיוותים לכל הכיוונים בארץ וכל צד שם לב בעיקר לצד שהוא
מאמין בו, הרי הפלסטינים שבשלטון לא ממש רוצים שלום, אחרת הם היו מתנהלים אחרת
(נתחיל מהכרה במדינת ישראל).
הענין הוא שההסברה הישראלית לא ממש קיימת בחו"ל וגם לפעמים בארץ (שדרות סבלה
מקסאמים הרבה יותר ממה שמתואר בתקשורת) אבל כל נפגע פלסטיני היה ידוע בארץ
מעולה, מה עם להראות שהמחבלים יורים מתוך בתי ספר ודברים מסוג זה?
זה גם קצת מוזר שיש נפגעים ילדים כמעו בכל אירוע תקיפה רציני של צה"ל, גם אם
צה"ל היה לא מוסרי בעליל היעד אמור להיות המחבל/ים, הסבירות שהם יהיו כל הזמן
באזור עם ילדים לא גבוה כשלוקחים בחשבון שהם מתעסקים עם פצצות וסכנות אחרות,
תחשבו מה היה בזמן המחתרות בארץ, האם על כל פגיעה בלוחם מחתרת היו נפגעים
ילדים? לא נראה לי, בטח אם זה היה בקרב (כבר קרה בשמהלך קרב נפגעו ילדים שלא
אחזו בנשק, אבל הם לפעמים אם לא תמיד נהרגו מאש פלסטינית בכלל)
אני לא אומר שהצד הישראלי מושלם, אבל להגיד שאנחנו לא בסדר בלי להציע אלטרנטיבה
לפעולה מצד ישראל שלא תגרום לנזק מהותי זה לא רציני, אחרת אני מציע שתפנימו
שאולי אין דרך אחרת...
שימו לב שבינתיים לא משנה מי היה בשלטון הדרך פעולה היתה דומה בשטח, ההבדלים
היו בדעות הפוליטיות של הצדדים ואיך להתנהל במו"מ, לא בפעילות בשטח...
הקוים האדומים (זכות השיבה והכרה במדינת ישראל) לא שונים בין המפלגות השונות
והפלגים השונים בסכסוך הזה.
צה"ל (כארגון) לפחות ברמת החוקים והעקרונות מנסה להיות מאוד מוסרי, אם הוא לא
מצליח זה לא בגלל שהוא לא מנסה, פשוט לחימה בטרור היא משהו שלא נראה לי שיש צבא
שיודע איך להתמודד נגדו בצורה טובה ולהישאר מוסרי עד הסוף ועדיין להגן בצורה
יעילה על האזרחים וחיי החיילים.

יצא מגילה, אבל אני מקווה שהויכוח הזה יגמר מהר כי אנחנו פועלים לטובת הקוד
הפתוח ולא לטובת שלום אזורי בעמותה הזו