התנועה לא מנסה להיות ישות פוליטית, זה שפוליטיקה קיימת בכל מקום ובכל דבר זה
משהו אחר (לפחות לתפיסתי), תנועת הקוד הפתוח לא מנסה לעשות משהו פוליטי בהגדרתו
אלא משהו הרבה יותר מוגבל, להשפיע על הדרך בה עובדים עם קוד (מחשב או איך לייצר
את X או כל דבר אחר), כך שלדעתי הם נוגעים בפוליטיקה, אבל הם לא תנועה פוליטית.
לכן אנשים שונים מאוד בדעותיהם יכולים להיות שותפים לתפיסה הזו, כמו שאנשים
יכולים להצביע אותו הדבר בהצבעה על תחום מסויים ולהיות שונים מאוד בתפיסות
הפוליטיות שלהם.

אני מסכים שהאינטרס שלנו הוא לשמר ולשפר את מיעוט התגובות השליליות ואולי לגרום
לתגובות חיוביות לישראל וישראלים, הדרך הכי טובה לעשות זאת יהיה דרך כך שנראה
שאנו מוכנים לדיאלוג אמיתי בסוגיה הנוכחית עם הפלסטינים ואולי נצליח להגיע
לפיתרון. בכל מקרה אין לנו מה להפסיד, או שהמצב ישאר כמו שהוא או יותר טוב כי
אנו לא חייבים להסכים לדברים שאנו לא מוכנים (כמו החרם האקדמי), אבל זה לפחות
יגרום לכך שהצד שלנו ישמע ונדע מה היחס של הצד השני.
המצב כרגע הוא שאנו מדברים לסרק כי יתכן שהפלסטינים לא מוכנים לכלום ומבחינתם
שלא תהיה מדינת ישראל או לחילופין הם עושים זאת בגלל לחץ מהצד שלהם ומבחינתם כל
מה שצריך זה שלא ידעו מהצד שלהם שהוא היה בארץ.

לכן צריך לחכות לתגובה של הפלסטינים ולראות מה ניתן לעשות, כמו שאמרתי אני נגד
הדעה של סטולמן, אבל אני יכול להבין למה הוא בחר בדרך הזו, אחרי הכל הוא מאוד
פרו-פלסטיני ולכן מבחינתו הוא עושה משהו לגיטימי לחלוטין, הבעיה שלי היא שאם
המצב היה הפוך אני לא חושב שהוא היה מוכן לקבל את התנאי, מצד שני זכותו המלאה
להגיד זאת ולחשוב כך ולפחות הוא אמר לנו את האמת מההתחלה