סתם לצורך המידע, בכנס ויקימניה בחיפה היו כ־750 אנשים, אבל הוא היה
בין־לאומי, ולמרות שהוא קשור מאוד לעולם התכנה החופשית, הוא לא עסק רק בתכנה.

כפי שכבר נאמר, גודל הכנס כשלעצמו‬ לא קובע. גאבור סאבו מארגן בארץ כנסים
מצוינים ומרובי משתתפים על Perl (אין לי נתונים, אבל לפחות מאה אנשים היו שם,
וכנראה הרבה־הרבה יותר). עבורי Perl היא בעיקר תחביב כיום; אני מתפרנס מתכנות
ב־PHP וב־JavaScript, אבל מעולם לא הייתי בכנס של PHP או JavaScript (כמובן,
יכול להיות שפספספתי). המסקנה היא שגודל הכנס הוא גם תוצאה ולא רק סיבה: תוצאה
של התשוקה של האנשים לנושא (בקהילת ה־Perl יש הרבה תשוקה כזאת, ב־PHP כנראה
אין), תוצאה של שיווק (גאבור הוא משווק טוב בתחומו) ושל עוד דברים.

ואם נחזור לוויקימניה, אז 750 הוא בעצם מספר קטן מאוד. ב־OSCON וב־FOSDEM,
שלכאורה אמורים להיות באותה ליגה, משתתפים אלפי אנשים, למרות שהם, שוב לכאורה,
הרבה יותר חנוניים ונישתיים, בעוד שוויקיפדיה היא אחד מעשרת האתרים הגדולים
במספר המבקרים, ויחסית נגישה יותר לציבור הרחב.

בקיצור, זה מסובך.

בתאריך 10 באוקטובר 2012 01:28, מאת Lior Kesos l...@linnovate.net: