On Wednesday 18 September 2013 22:06:33 Steve G. wrote:
> I mean, we won

... אבל, זה ניצחון פירוס. כמו שכתב רם־און, כל העולם ואחותה משתמשות באנדרואיד,
אבל הן מריצות עליה אפליקציות סגורות, שניגשות לשירותים סגורים כמו ג׳מאיל
ופייסבוק. המפתחים של Ringya או Transmate לא טורחים אפילו להוציא את השירות שלהם
בצורה שנגישה בלי אפליקציה יעודית.

הפוסט המקורי של ירון מעיד על חוסר הבנה אסטרטגי – איזה חזון, ואיזה אחרית הימים:
המלחמה פשוט עברה למקום אחר, ושם, מצבנו על הפנים. תוכנה חופשית על טלפונים? אה,
כן, רוב מה שמגיע בקופסה של אנדרואיד הוא חופשי. מי שרוצה לצמצם את כמות התוכנה
הלא־חופשית על הטלפון שלה, צריכה לוותר על שלל שירותים ורשתות חברתיות (אהממ
*ווטסאפ* אהממ). המודעות לרעיון הרבה יותר נמוכה ממה שהיתה על השולחן, והיכולת
שלנו לעשות משהו בעניין הרבה יותר קטנה.

אפילו ב„ניצחון” על מיקרוסופט – אחת התוצאות של המעבר הזה היא שאר מה שציין
‏Steve, לאף אחד כבר לא אכפת מה־Desktop. ומכיון שלא הספקנו לכבוש אותו, התוצאה
היא שלאף אחד לא אכפת שהשליטה של מיקרוסופט שם תימשך. אני רואה המון לינוקסים על
הלפטופים של מפתחים מסביבי, אבל פחות או יותר זהו.

אם יש איזו תקוה, היא FirefoxOS. אבל גם שם, אני מצפה לאותה הדינמיקה: המערכת
עצמה אולי תישאר חופשית, אבל האפליקציות יהיו סגורות. אין מוטיבציה לפתוח אותן.
הן ממילא מחולקות בחינם או נמכרות בפרוטות, אף אחד לא רואה מה הוא מרויח מהפתיחה.
עד שלא נפצח את הבעיה הזו, נישאר באותו מקום.

חג שמח,
        שי.