היי,

קראתי את כל מה שכולם כתבו (מי שכתב) , ואני סבור שבראש ובראשונה כל אחד צריך לענות לעצמו האם בכלל הוא חושב שיש צורך בעמותה.

כמו שרם און טען , העמותה הוקמה על מנת לארגן צפיה משותפת בסרט וקידום קוד פתוח - לשני המטרות הללו ענינו , גם צפו בזמנו בסרט ואנו גם עוסקים בקידום של קוד פתוח , אולי בעבר בצורה מסויימת והיום בצורה אחרת.

מצד שני, לאורך ציר הזמן היו טעויות, ובמקרים רבים העמותה יצרה את התחושה שעליה דיבר אלי, במקום להקיש למה שהו אמנסה לומר, אנחנו יכולים לנסות להוגיח לו שהוא טועה - ובכך להוגיח את מה שהוא אומר.

אני לא כותב את הדברים מתוך מטרה להוכיח למישהו שהוא טועה, או להוכיח למישהו אחר שהוא צודק, ואם מישהו חושב שאנחנו טעינו או טועים , אני לא מנסה להוכיח את ההפך, אלא לוקח את ההערה הזו והולך לחשוב עליה- ואני ממליץ לכולם לעשות את זה.

כיום, עיקר הפעילות של העמותה היא תמיכה במספר כנסים שנתיים:

1. כנס אוגוסט פינגווין.

2. כנס התעשיות הבטחוניות.

3. כנסי ג'ומלה, וורדפרס, דרופל ..

בכל המקרים, הוועד לא אמור לעמוד בפרוט (למרות שזה קורה לוועד במידי פעם ב א"פ), והכנסים הללו אמורים להתנהל על ידי מתנדבים .

מעבר לכך על הוועד לדאוג לניהול תקין, לרישום חברים ולאסיפה השנתית - וכל זאת כשלנו בדברים הללו.

הסיבה העקרית לכשלון היא שכל אחד מאיתנו לא תמיד רוצה להשקיע בעצמו, ובסופו של דבר לוועד נבחרים 3 אנשים מתוך 3 מועמדים.

כך שבראש ובראשונה יש לשאול (1) האם בכלל יש אנשים שרוצים לתרום , ע"י פעילות בוועד - כאשר אנו מגבילים את פעילותם לתפעול השוטף, ולאסיפה השנתית (מתוך רצון להוריד מהם דברים שקשורים לא"פ וכנסים אחרים , מבחינת ארגון הכנסים) .

לאחר מכן עלינו לשאול (2) כיצד הופעים את החברות והפעילות בעמותה למשהו ידידותי יותר לחברים .. אולי צריך לבטל את המעמד של ידידם וחברים ולהתרכז רק בסוג אחד של חברות.

(3) האם נוכל למצוא בכל שנה אנשים שיטפלו בא"פ , ושלא הוועד יעשה זאת (כאחד שהיה בשני הצדדים + ועדת ביקורת אני סבור שזה לא מודל מוצלח כאשר הוועד מארגן את הכנס).

ולבסוף (4) אולי עלינו להגביל את זה שבוועד יוחלף בכל שנה או בכל חצי שנה אדם אחד , על מנת שלא לבצע החלפה של 2-3 אנשים ביחד ויצירת וועד שהוא חסר את הנסיון הקודם, כך מרווחי הטעות יהיו קטנים יותר.

לצערי, למרות שכבר הייתי מספר פעמים בוועד בשנים קודמות (וכאשר לא הייתי בוועד תמיד הייתי שמח לתת כתף ולסייע) , למרות שכבר הייתי בוועדת הביקורת , וכאחד מאלו שארגנו גם כנסי א"פ וגם כנסים של התעשיות הבטחוניות , אני לא אוכל לקחת חלק בעשיה בשנה הקרובה, זאת לאור התאונה שעברתי (לפחות בחודשים הקרובים אני אהיה מושבת לגמרי ורק בהמשך אולי אוכל להיות יותר נייד וזמין) .

דורון

--
Doron Ofek | www.ofek.biz | do...@ofek.biz |
|Silent Circle Phone (Anonymous and Secure line): 1(408)609-5140(California)
|Office Phone IL: +972-3-9533603  UK: 442070482630  US: 17204776263 |