לדעתי עדיין צריך עמותה מהסוג של עמותת המקור, אם כדי לפעול ברמת האנשים
הפרטיים ואם בפעילות מול מוסדות ומול המדינה.

לגבי מצב המתנדבים, לדעתי צריך להבין אם מדובר על כך שאין מספיק אנשים שרוצים
לעזור או שאין מספיק אנשים שיש להם זמן/אחריות (וכו') לעזור. במקרה הראשון אין
הרבה מה לעשות ולצערי הפיתרון הוא לסגור את העמותה, להמשיך במצב הקיים לא כדאי.
לעומת זאת, אם אנשים רוצים לעזור אבל הם לא יכולים מפאת זמן או כל סיבה אחרת
שווה לבדוק מה הצרכים של העמותה ובמה המתנדב הפוטנציאלי יכול לעזור בהתאם
למגבלות שיש לו. לדוגמה, אם למישהו אין כמעט זמן פנוי אבל הוא גם ככה עובד
בתחזוקת שרתים ומבחינתו שרת נוסף זה ענין קטן אז הוא יכול לעזור בזה למרות
המחסור בזמן (מקוה שהרעיון ברור).

בברכה,
משה