היי אלי!

On Mon, 19 Sep 2016 01:32:30 +0300
Eli Marmor <e...@netmask.it> wrote:

> אז זהו, שלא;
> הדיון הנ״ל התרחש לפני שאפל עברה ל-NetBSD
> (כלומר למק-אוס X).
> אבל בכל מקרה, אפל מעולם לא עשתה באמת קוד פתוח, וגם היוניקס שלה מעולם לא היה
> לינוקס (אלא כאמור NetBSD).
> כל מה שעשתה היה לקחת קוד פתוח שאחרים כתבו (ספארי, NetBSD וכו׳) ולשלב אותו
> פנימה לתוך הקוד שלה.

דבר ראשון, למיטב ידיעתי, דרווין שהוא הבסיס למק אוס אקס מבוסס על FreeBSD ולא
על NetBSD - ראה:
https://www.reddit.com/r/apple/comments/2grd5e/how_close_is_the_darwin_codebase_close_to_the/

דבר שני, אפל אכן תרמה לקוד הפתוח מלבד לשלב אותו אצלה. בין השאר:

* הפיצול WebKit של KHTML שעדיין מתוחזק כקוד פתוח - ראה
https://en.wikipedia.org/wiki/WebKit
ומאוחר יותר פוצל בעצמו כ-blink עבור גוגל כרומיום.

* מערכת ההפעלה דרווין שקוד המקור שלה זמין גם הוא.

* LLVM and clang - https://en.wikipedia.org/wiki/LLVMhttps://en.wikipedia.org/wiki/Swift_%28programming_language%29

כך שמה שאמרת על אפל ממש לא נכון. ראוי לציין שאני לא מת על אפל, אבל עדיין צריך
להיות מדוייקים במה שאומרים.

בברכה,

        שלומי פיש