היי,

לא יודע, לי זה לא נשמע קורץ במיוחד.
אולי אם המטרות יוגדרו טוב יותר.

יש לא מעט מערכות קוד פתוח, חלקן מוטמעות בחברות בארץ אבל עם תמיכה גרועה
בעברית. יש גם מערכות שחברות נמנעות מלהתקין בגלל הנראות הגרועה בכלל וחוסר
תמיכה בעברית בפרט.
אולי אנחנו לא צריכים רק להתמקד בתמיכה בעברית, אלא גם בנגישות של הדרג
הניהולי לאימוץ תוכנות חופשיות.

אני אתן דוגמה:
בחברה בה עבדתי היה מותקן Redmine כי מישהו המליץ, השימושיות לדרג הניהולי היה
גרוע, הם התקשו בהבנת ניהול הפרויקטים במערכת, אחרי שהקצו לי יום עבודה של
מטמיע CSS ועבודת RTL על ערכת עיצוב וגם על ה-RTL הבסיסי, ואחרי שעשיתי כמה
ישיבות איתם והסברתי איך לנצל את היכולות, הם הגדילו את השימוש וכמות האקסלים
של משימות במיילים ירדה.

לא קל ליצר מערכות אינטואיטיביות, אנשי UX/UI לרוב לא מגיעים לקוד פתוח
ופרויקטים כאלה לרוב גם מתקשים להשיג מימון למטרה זו. לדעתי ממשק משתמש מהווה
פקטור רציני בקידום תוכנות קוד פתוח.

יהודה

*Yehuda Deutsch | IT Developer*