היי,

אני חושב שאנחנו קצת רגילים לנסות לשכנע אנשים בצדקת הדרך, ושוכחים
שבמקרה הזה מדובר בעזרה כיצד להתמודד ולא בלשכנע ("הלגיטימיות של
קוד פתוח כמודל עסקי").

לטעמי, הנקודות שלנו הן:
1. עידוד שימוש בכלי קוד פתוח ככל האפשר על מנת להאיץ התקדמות החברה
(לא להמציא מחדש את הכלים וכו'), מה שבמילא קורה בהמון חברות צעירות,
אבל יכול לקבל משנה תוקף אם יהיה מדיניות של רשות החדשנות כחלק מהסכם
התמיכה שלה בחברות.

זה יכול להיות דברים פשוטים כמו Jenkins או יותר בליבת העשייה כמו להתבסס
על מנועי בינה מלאכותית.

2. חיוב חברות שנכשלו, לשחרר את התוצרים שלהן לציבור כקוד פתוח,וזאת
במטרה לנצל באופן מיטבי את כספי המדינה שהושקעו. לפחות שאם הכסף
ירד לטמיון, שהתוצרים לא.

3. בכובע של החדשות נטו - הבנה כי בניית תשתיות משותפות מאפשרת התקדמות
מהירה מאוד מבחינת מחקר חדשני - ניתן לראות איך החברות הגדולות משחררות
המון פרוייקטים פנימיים לציבור הרחב (לימוד מכונה, ביג דאטה וכו') במטרה להתמקד
בשימושים הייחודיים שלהן.

במקרים בהם נוצר בחברה ידע (בין אם בתכנון מראש או במהלך הפעילות) שאינו בהכרח
במוקד הייחודיות שלה, יש לעודד שחרור של התוצרים כקוד פתוח. (ברור שצריך להגדיר
את הדברים יותר טוב וכו' כדי שיהפכו למדיניות).

דוגמה: https://engineering.linkedin.com/open-source

וצריך לזכור, שבדיוק כמו עם חברות, כשיש פרוייקט תוכנה מוצלח, גם גדל eco
system
מסביבו. ולעיתים גם נוצרות חברות עם תחומי התמחות (בהמשך לדוגמה למעלה -
confluent
שנוצרה ע"י המייסדים של Kafka לאחר שפרשו מ-Linkedin).

4. השילוב של נקודות 1 +3 יוצר לולאה שמורידה את החסמים הטכנולוגיים של מחקר
ופיתוח
וכניסה לתחומים חדשים. כאן יש הרבה דלתות שנפתחות לכיוון האקדמיה.

5. החשש סביב קוד פתוח בחלק מהחברות מגיע לשיא לרוב כאשר עורכי הדין מתחילים
לבקש
בדיקות עומק כחלק מבדיקת נאותות לפני השקעה / מכירה וכו'. ואז מתחילים לרוץ
לבדוק
מה לקחו מאיפה, רישיונות וכו'. אני חושב שהרשות צריכה לעודד חברות לא לפחד
מהנושא
ולנהל אותו באופן יזום ומסודר - בין אם ע"י ייעוץ פורמלי, תגמול על מעקב שוטף
או בקרה
יותר אוטומטית על הקוד.

ולפעמים גם להפך - אם אתה מפרסם במה אתה משתמש, זה גם יעזור לך באזורי פעילות
אחרים (זיהוי שותפים, גיוס כ"א רלוונטי וכו').

קפלן