בסוגיה כמו שאני רואה אותה היא טיפה אחרת, ובוודאי לא קשורה לקוד ההתנהגות.

אורי עידן הואשם בכך שהתחזה לרופא כדי למשש חזה של בחורות. זו האשמה מאוד חמורה. מבלי להכנס בשום צורה ואופן לשאלה (שעליה אנחנו לא מוסמכים לענות) של האם אורי אכן עשה את המעשים, עמותת המקור, ע״י תומר, הוציאה הודעה שמביעה שאת נפש מהמעשים (לא מבן האדם, אלא מהמעשים המיוחסים לו, מבלי להכנס לשאלה האם באמת עשה אותם אם לאו). אני עברתי על ההודעה כשיצאה במקור, ועוד פעם עכשיו, ובשתי הפעמים לא ראיתי בה שום דבר שמאשים את אורי בהאשמות שלא הוכחו, או חורג מגבולות הסביר.

היה דיון גם על השאלה האם צריך לנקוט צעדים נגד אורי עצמו. אני לא ב–100% בטוח אם הדיון הסתיים בהחלטה שלא לנקוט צעדים, או שהסתיים ללא שום החלטה. כך או כך, למיטב ידיעתי לא ננקט שום צעד נגד אורי עצמו ע״י העמותה. עובדה זו, כשלעצמה, אומרת שלא קוד ההתנהגות ולא שאלת חזקת החפות נכנסות פה לדיון. מלבד הפגיעה בשמו הטוב (בין אם מוצדקת ובין אם לאו, היא נעשתה ע״י ידיעות אחרונות ולא ע״י מישהו מהעמותה), לא ננקטה שום פעולה נגד אורי.

ותשקוט הארץ שלושה חודשים. אחרי שלושה חודשים, אורי עידן החליט להעיר את הדיון לחיים. אני קורא בין השורות של המיילים שלו שהוא היה תחת צו איסור פרסום (ומעובדה זו אני מסיק שהיתה פה חקירה משטרתית), ואם זה נכון, הוא לא יכל היה להגיב קודם. ללא ספק לאורי עומדת הזכות לנסות להגן על שמו הטוב. אני מפקפק מאוד, הן בתוקף המוסרי והן בחוכמה של לנסות לעשות זאת בדרך שבה בחר לעשות, אבל אלו החלטות שאורי עשה ואורי יצטרך לחיות עם השלכותיהן. אני בפירוש עומד מאחורי הניתוח המקורי שלי את הפניה של אורי כנסיון השתקה.

וכן, היה פה גם נסיון מכוון ליצור נזק לעמותה. אני מתקשה לראות איך אפשר לפרש את ההתנהגות של אורי אחרת. היה פה איום מפורש שאו שהוא יקבל התנצלות, או שהוא יעשה נזק תדמיתי לעמותה.

משאמרתי את זה, ועל אף שלעמותה, לעניות דעתי הבלתי מקצועית, בהחלט יש פה בסיס לתביעה, אם הדיון המיותר הזה באמת הסתיים בזה אני נגד ללכת לערכאות. אני לא מאמין שאורי יממש את האיום שלו לתבוע (ואני מקווה שעורך הדין שיפנה אליו מספיק מקצועי כדי להגיד לו שאין לו קייס). אנשים שבאמת שוקלים לתבוע לא עושים כל כך הרבה רעש. אורי בהחלט צריך לדעת שאם ינסה, למקור יש עילה מוצקה לתביעת נגד. במידה ולא נשמע משליח משפטי, אני ממליץ לעצור בזאת.

לגבי קוד ההתנהגות: אני לא נגד לתקן את קוד ההתנהגות (אני חייב להודות שלא הייתי מעורב בדיון סביבו), אבל מה שקרה פה לא קשור אליו.

שחר