From: "Ilkka Martikainen" <ilkka.martikai...@elisanet.fi>
To: "'Suomalaisten DX-lista'" <dx@hard-core-dx.com>
Sent: Wednesday, December 07, 2011 9:22 PM
Subject: Re: [DX] Koksin maadoitus

OK ... vastaavanlainen systeemi kuin sinulla eli syöttöjohto
maadoitetaan vain vastaanotinpäässä ja antennin ja syöttöjohdon välissä
galvaanisesti erotettu sovitusmuuntaja n. 1:9-12! Täysin kelluvaksi tätä
päätä ei saa, mutta ei liene tarviskaan. Ja vastaanotinpäässä sitten
vielä kunnon common mode -suodin. Tämän pitäisi pelittää ... Ja Ilpon
tapaan suositus: lisäksi etuvahvistin sovitusmuuntajan ja syöttöjohdon
väliin ... vahvistinta ei myöskään pitäisi maadoittaa. Miten vahvistin
tässä toimii näin (?) ... vaatii ehkä pientä kokeilua - todennäköisesti
hyvin. 73 de SDXL1398/OH5MD, Ilkka M.