  From: Mauno Ritola
  To: Suomalaisten DX-lista
  Sent: Friday, May 11, 2012 12:20 PM
  Subject: Re: [DX] Peesaaminen

  Etäkuuntelulla 'kaikki talteen' -periaatteella ilm. tarkoitat OJS:n jne.
henkilökohtaista etäyhteyttä pohjoiseen? Normaaleissa, julkisissa
etäyhteyksissä ei ole kaistan tallennusmahdollisuutta ja sikäli ne tuota
yhteyttä lukuunottamatta muistuttavat luomukuuntelua; ollaan ikään kuin
pikapeditionilla. Siksi olisi toivottavaa, että myös Lapin huippusaiteille
tulisi etävastaanottimia, jos ei sitten muuten, niin pientä osallistumismaksua
vastaan.

  Tuo samojen asemien kuuluminen tai kuulumattomuus on todella mielenkiintoinen
asia. Joskus pienelläkin matkalla voi kuulua eri asemat, joskus taas kuulen
saman hyvän lattarin kuin Ruotsissakin. Ja sitten taas pohjois-etelä -suunnassa
ero Lappiin on huima; samoja Aasialaisia toki kuulen, mutta oseanialaisia ei
koskaan.

  MR