Tervehdys kaikille,

silloin kun alettiin tallentaa, asemien tunnistaminen muuttui epäsuoraksi ja
kollektiiviseksi. SDR on itse asiassa vain tehokas tallennin, ei edes voi
vaatia että sillä harrastettaisiin vain suoraa kuuntelua tai oikeastaan
ollenkaan suoraa kuuntelua. Raportointi perustuu nykyään lähes kokonaan
tallentamiseen, samoin asemien varmistaminen  toisilla kuuntelijoilla, rakon
hyväksynnät etc. Itse en kuuntele enää ollenkaan suoraan asemia, minä vain
tallennan niitä, kuulun siis Suomen tallennekuuntelijoiden liittoon (STKL)
ja SETKL (Suomen etätallennekuuntelijoiden liittoon).

Viime yön työpaikkatallenteet ovat nyt purkissa, kuuntelen ne alustavasti ja
jos siellä on jotain, nautin tuloksista kotona illalla teekupin ääressä.
Tulos; Perusbrasseja näköjään heikosti 0100 UTC kieppeillä, tallenteita ei
kannata viime yöltä säästää. Aihkiniemessä kaikki on ehkä aivan toisin.

Pieni kevennys erään valtionyhtiön asioidenkäsittelykulttuurista.

Niityllä on kuivuneita lehmänläjiä. Niihin ei auta astua, koska silloin
ohuen kuoren peittämä kasa alkaa haista uudelleen. Kaikki siis varovat niitä
ja tietävät että ne ovat siellä. Niityllä pitää kävellä varovasti, kasoja
tulee koko ajan lisää ja pitää varoa entistä enemmän.

Olisi varmaankin parasta, että ne jotka vielä aktiivisesti kuuntelevat,
raportoivat ja kilpailevat, loisivat nyt yhdessä hyvät, tämän hetken
mahdollisuudet ja olosuhteet huomioivat pelisäännöt ja niitä tarvittaessa
yhdessä jatkossa muuttaisivat. Se on heidän asiansa, ei muiden. Saisimme
vanhat lehmänläjämme poistettua.

MKA