Myös minusta Radiomaailmassa esitetty pistelaskentaehdotus on toimiva ja
nykymaailmaan sopiva.  Eikä muuta asioita radikaalisti, joten siihen voinee
suurin osa sitoutua.

Kuitenkin hieman vierastan kimpparaportointia ja -pisteitä.  Miellän vielä
omalta osaltani dx-kuuntelun yksilöharrasteeksi (kunnes löytyy sopiva
kimppa?).  Ainakin aseman löytäminen (olkoonkin sdr-nauhoite) on kuuntelun
kohokohta, vaikka myönnän, että joskus peesauskin auttaa (enkä koe siinä
ongelmaa - tosin erilaiset antennit ja maantiede tekevät myös sen, että
peesaus ei aina toimi).  Mutta varmaan isolla 10-hengen kimpalla saisi
paljon jälkeä aikaiseksi...

Eivätkä ne pisteet taida aidosti enää montaakaan meistä innostaa.  Moni
mielenkiintoisia asemia kaivellut on jättänyt pisteet laskematta ja
keskittyy kuunteluun.  Rankkikärkeen päästäkseen saa harrastaa kovasti,
perinteisesti, peesaten tai kimpassa. ..  Annetaan monien kukkien kukkia.

73's Jyrki