Tästä kirjoitinkin erillisen viestin aiemmin otsikolla "Perinteet kunniaan"
kunhan se selviytyy "sensuurista" läpi ja ilmestyy palstallemme.

Minulle - 20 vuoden raportointi-inaktiivisuuden jälkeen - 13 kansiosta
puuttuvaa maata ja 41 asemaa raportoituna tänä vuonna kahdessa kuukaudessa
oli ihan OK, ja mielenkiintoista työtä toki teetti...
Kaikki ilman ääniklippejä kirjoitettuna käsin valmiille
raporttikaavakkeille.
Saldo tällä hetkellä noista raporteista pistelisäyksenä 7+15=22.

Ja mitä hintaan tulee niin toki se koetteli eläkeläisen kukkaroa,
postikortteineen (ei kaikille) ja postikuluineen tuo teki noin 60 euroa.
Mutta harrasteessahan ei hintaa ja aikaa lasketa, kaikki on plussaa. =)

t. MNi Hailuodosta

Se vaan nykymailmassa tahtoo olla niin, että
jos et tyydy e-mail vastaukseen, olet ilman vastausta.
Esimerkkinä vaikka jotkut Afrikan asemat, joille
kirje ei mene perille, mutta vaan viidakostakin
löytyy joskus e-mail yhteys. Ja otetaan huomioon
myös se, että asemillakin henkilökunta nuortuu ja
siellä pelataan nettimaailmassa. Jos heiltä postitse
kysellään painettuja QSL-kortteja, huulet pyöristyvät
ja vastaus jää saamatta. Toki noita painetulla kortillakin
vastaavia vielä löytynee. Olen vaan funtsinut, kuinka
paljon helpompaa ja halvempaa asemille olisi vastata
rapoihin vaikka e-mail PDF-korteilla. Tämä toki vain
meille "rikkaille" kuuntelijoille. Toki kehitysmaissakin on kuuntelijoita
joilla ei ole nettiä, vaan uhraavat useamman päivän palkan
kirjeen postittamiseen asemalle. Sepä siitä.

Jari - JSA

21. toukokuuta 2013 20.34 Jari Savolainen
<jari.savolai...@pp8.inet.fi>kirjoitti:

> [...]
> joilla ei ole nettiä, vaan uhraavat useamman päivän palkan
> kirjeen postittamiseen asemalle. Sepä siitä.

>>> MAAPISTEET (SDXL:n Maalautakunnan ohjeiden mukaisesti)+ASEMAPISTEET