Omalla kohdallani ALA 1530S+ vikaantuminen ei ainakaan tapahtunut vähitellen,
vaan kertaheitolla.

Myanmaria kuuntelin, antennin ollessa varsin kovassa tuulessa 10 krs.
parvekkeella. Tuulen vaikutusta on kuitenkin paha arvioida,
niin ylhäällä tulee usein kovaa, ja korvaava antenni on ollut jo monessa
myräkässä.

Satuin vielä juuri katsomaan Perseuksen näyttöä, kun signaalitasot tippui
reilusti koko näytön leveydeltä.
Ei se antenni täysin kuollut; näki kyllä eron, kun virta oli päällä tai pois
mutta käyttökelvoton se kuitenkin oli.
Sellainen ilmiö siinä oli havaittavissa, että kun kytki antennin virransyötön,
se aina toimi vajaan sekunnin, kunnes taas lopahti.

Antenni ehti olla parvekkeella käytössä 1 kesän, keväästä syksyyn. Parvekkeessa
on katto, mutta ei se täysin sateelta suojaa.
Mailasin valmistajalle, vaatimatta siinä vaiheessa yhtään mitään, ja parin
tunnin kuluttua tuli vastaus, että uusi vahvistin + looppi
lähtee tulemaan veloituksetta muutaman pv kuluttua. Ja näin tapahtuikin.
Korvaava antenni on nyt ollut käytössä kohta vuoden, oli talven parvekkeella,
ja toimii edelleen "kuin uusi". Mutta sille ei tämäkään
antenni mahda mitään, että vahva paikallinen häiriö peittää LW ja MW alueen
aika totaalisesti.

 489/SJP