Tässä lisää luettavaa/deletoitavaa.

-----

JTS

Näköjään on jouduttu tilanteeseen joka ei takuulla vastaa jäsenkunnan
enemmistön toiveita.

73 de JTS

---

SEH

Ilmoitan poistuvani DX-listalta vastalauseena sen viimeaikaiseen
asiattomuuteen. Mikä tahansa mielleyhtymä ei ole huumoria eikä kaikkea mitä
päässä liikkuu ei pitäisi palstoille työntää!

Ilman henkilökohtaisuuksiakin keskustelun taso on ollut pitkään aivan
ala-arvoista eikä moderointi ole toiminut  eikä pystynyt pitämään
keskustelua aisoissa. Keskustelun tiivistäminen ei enää auta, niin pahasti
se minusta on vahingoittanut (ja ilmeisesti edelleen niin tekee)
harrastettamme ja Liittoa.

Seurasin listaa aluksi huvittuneena ja vanhoja 50- ja 60-luvun kiivailuja
muistellen. Mutta liika on liikaa!

SEH

(SDXL443)

---

MNI

Valitettavsti homma hiukka väärin.
Se viestini, joka oli tarkoitettu jonkinlaiseksi kädenojennukseksi RV:lle
(jos hän haluaa käteni vastaanottaa), ei koskaan saavuta häntä, koska se
poistettu.
Ja minusta se on väärin.

Kirjoitin:

Ihmiset ovat ihmisiä, ja kaikki siinä suhteessa olemme samanlaisia.
Jokainen ihminen toisen ihmisen tavatessaan muodostaa hänestä jo
tiedostamattaan tunteisiin (ei ehken järkeen) pohjautuvan mielikuvan, joka
on joko + tai - tai neutraali.
Sille ei voi mitään.

Samoin jos on kirjoitellut lukuisilla keskustelupalstoilla (kuten minä),
voi jo teksteistä välittömästi tulla samanlainen tiedostamaton
suhtautuminen vastapuoleen, joko + tai - tai neutraali.
Keskusteluissakin voi tuo tunnelatautuminen ja suhtautuminen liukua
neutraalista kumpaan puoleen tahansa, tai joskus jopa miinuksesta täysin
plussaan.

Olen koko DX- urani kunnioittanut RV:n toimintaa ja kykyä olla mukana
kerhomme/ liittomme toiminnassa.
Minulle on jo alun alkaen muodostunut hänestä mielikuva +. joten hieman
olen ikävissäni siitä, ettei huumorini pure häneen.
Mutta mielikuvani on edelleen + hyvä RV, se ei ikinä ole mennyt edes
neutraaliin tai jopa tasolle -.
Sitäkö silti haluat minusta uskoa ja muillekin uskotella?
Minusta se on ikävää.

Olen kerran tavannut sinut kunnioitettu herra RV henkilökohtaisesti.
Se oli kevättalvella 1989, kun iloisena kannoin kasetin HDXK:n kerhoiltaan
sisältäen Radio Mam:n lähetyksestä pätkän ja kuulutuksen.
Tuo guatemalalainen oli  minulle elämäni tapaus, kuulin sen Helsingin
Jollaksessa Grundig Satellitilla ja 90 metrin lounaislangalla.
Kuskasit minut kunnioitettu RV autollasi Hesan keskustaan puhuen koko ajan
tärkeästä asiastasi lentopallosta.

Käsityksesi sinusta ei koskaan ole muuttunut, olet aina ollut +.
Miksi siis luulet, että julkisesti huumoriksi tarkoittamani jutut olisivat
merkinneet sitä, että käsitykseni sinusta olisi neutraalin kautta muuttunut
miinukselle?
Tuo on minusta käsittämätöntä.

Omasta puolestani toivon (jo mielenrauhasi vuoksi), ettet ajattele minusta
niin, vaikka huumorintajumme näemmä erilaiset.

Anteeksi en pyydä, koska minulla ei ole mitään anteeksi pyydettävä.
Koska tieten en ole tehnyt mitään, josta anteeksi täytyisi pyytää.

Tämä minun osaltani nyt lopullisesti tässä.
Muut saavat revitellä sanoista ja sanamuodoista mitä tahansa kuvittelevat.

t. MNi

---

Pekka Hakala:

Keskustelu palstalla on saanut sellaiset mittasuhteet, että ei oikein
tiedä itkeäkö vai nauraa. Naurattaa kyllä, että täysin toisarvoisesta
asiasta saadaan tällainen poru aikaiseksi ja harmittaa, jos sillä
vahingoitetaan hienon kerhomme toimintaa. Olen ollut jäsenenä vuodesta
1967 lähtien ja annan arvoa kerhomme puuhamiehille, meillä on hieno
lehti ja kesäkokousperinne.
Kummallista tässä keskustelussa on se, että ne jotka eniten asioita
vastustavat, onko tässä nyt kimpparaportointi vai mikä pääasiallinen
aihe, eivät muistini mukaan ole vuosikymmeniin QSL-palstoille
ilmoituksia lähettäneet. Voi olla että muistini pettää, joten tässä
pieni varaus. Itse en ole kimpparaportoinnin kannattaja, mutta minun
mielenrauhaani ei häiritse millään tavalla toisten kimpparaportointi.
Pitää muistaa myös se, että vuosikokous on Suomessa rekisteröidyn
yhdistyksen korkein päättävä elin, ja siihen on kaikilla jäsenillä
oikeus osallistua ja tehdä esityksiä. Se, että osanottajamäärä oli
alhainen SDXL:n vuosikokouksessa, ei asiaa muuta. Muutenkin yleensä eri
yhdistysten vuosikokousten osanottajamäärät jäävät alhaisiksi, mutta
päätöksiä on silti tehtävä.
JTK kirjoittaa, että nippu hallituksen jäseniä on eroamassa tämän
keskustelun ja epäluottamuksen vuoksi. En näe asiaa niin, että
hallituksen jäsenten pitäisi epäluottamuksen vuoksi erota. Loanheittäjät
ovat niin pieni prosentti jäsenistämme, että mitään yleistä
epäluottamusta se ei missään tapauksessa kuvasta. Onhan suuri osa
kirjoituksista ollut myös kannustavaa ja kiitosta antavaa.
Yksi pieni kuriositeetti MNi:n kirjoituksesta. Myös minä kuulin Radio
Mam'n v. 1979. Se on yksi DX-urani parhaita sieppauksia ja mukava
vastauskin siltä tuli. Grundigilla kuultuna se on vielä kovempi tapaus.
Joten eiköhän pikku hiljaa palata itse asiaan, jokainen kuunnelkoon ja
raportoikoon tavallaan, tosin pelisäännöt siinäkin tulee olla.

Pekka Hakala

---

JMN

Olipa kerran mies, joka ruokki lintuja. Linnut istuivat kauniisti oksalla
ja visersivät, mutta yksi
linnuista nokki miestä ja ulosti joskus niskaankin. Sitten tuli pitkä
talvi. Ankara ja kova aika. Mies jatkoi lintujen ruokkimista, vaikka jyviä
oli enää vähän. Lintu jatkoi nokkimista ja käyttäytyi kiittämättömästi,
mutta miehen kävi sääliksi muita lintuja, ja hän
jatkoi lintulaudan täyttämistä. Lintu luotti siihen, että kyllä
mies muille linnuille kuitenkin siemeniä tuo ja se saa siitä
osansa. Eräänä päivänä huonosti käyttäytynyt lintu nokkaisi
miestä silmään. Mies sai silmätulehduksen ja joutui sairaalaan,
eikä kukaan ruokkinut enää lintuja. Sen pituinen se.

---

MR

Peukkua!

MR

19.3.2014 10:03, Raimo Karjalainen kirjoitti:
> " ... siis hellitä hetkeksi poika parka, halataan vielä kun ehditään,
> hetkellinen onnen tunne kesken kaiken, kesken koko olemisen turhan
> tärkeyden, ihan kesken kaiken, ... kaikki ne kauniit päivät kuulin
> katkeruuden ääntä, mä omaa mieltäni tuijotin, ajalle hävisin ... "

---

RV

Tervehdys,

mukavaa, että Ilkka sentään on ymmärtänyt, että Markun ja Harryn
"huumori" meni liian pitkälle, tosin hän kyllä käyttää vaimennusta
ehkä. Tuosta Jimin asenteellisesta jarrumies-otsikosta olen ihan samaa
mieltä Ilkan kanssa, se oli törkeä ja kerroinkin tämän mielipiteeni
Jimille jokin aika sitten.

Juha Solasaari kertoi osuvasti, mistä on kyse. Mielelläni näkisin
listalla lisää kommentteja siitä, miten nämä Markun ja Harryn viestit
koetaan.

Harryn ja Markun kanssa on sinänsä turha keskustella. Eivät he
ymmärrä, että joku voi loukkaantua aidosti heidän teksteistään. He
vaan esittävät, että se oli huumoria, mutta eivät lainkaan ymmärrä,
että huumorikin voi olla tosi loukkaavaa. Niin kuin se nyt oli. Mutta
minun mielipiteelläni ei ole heille mitään arvoa.
He pitävät itsellään oikeuden päättää siitä, mistä minä loukkaannun ja
minä en saa loukkaantua heidän kirjoituksistaan. Tämä on se
konkreettinen asia, jota riita koskee (ei tässä ihmiset riitele).

Tuskin he ikinä ymmärtävät, mistä tässä oikein on kysymys.

Mutta kiitokset heille, minä pääsen puuhailemaan muita asioita. Olen
taloudenhoitajana eräässä toisessakin järjestössä ja siellä ei esiinny
tällaista vapaaehtoistyöntekijöiden lokaamista.

terveisin

RV

---