Moi,

Tähän jätän kyllä vastalauseeni. Mielestäni missään ei ole koskaan todettu, että OLL olisi ainoa oikea foorum plussien jakoon. Kyseinen linjaus olisi muutenkin aivan päätön, koska lokauksia on myös muualla kuin OLL:issa. Lokausten täytyy olla tasa-arvoisia riipumatta siitä, missä ne julkaistaan. Minusta on lähinnä huvittavaa, että OLL:issa plussataan asemia, joita on takavuosina kuultu Suomessa lukuisia kertoja. OLL ei edusta mitään tyhjentävää totuutta Suomessa kuulluista asemista. Minusta on ryhdikästä jättää plussaamatta, jos asia on epävarma. Ja vielä kerran RaKo:n roolista: RaKo tarkastaa idejä. Se ei kuitenkaan tutki, onko jokin asema kuultu ensimmäista kertaa vai ei. Tämän selvittäminen kuuluu sille, joka plussaa kinuaa.
Mielestäni plussat voisi muutenkin devalvoida. Ne ajat, jolloin plussilla vielä
oli jotakin merkitystä, ovat kaukana takanapäin. Kiitos tästä kuuluu ns.
uusille tekniikoille.

73's,

ANA

Mauno Ritola [mauno.rit...@gmail.com] kirjoitti:
HKU vastaa lokissa:
> *Huom! VHI:ltä saamani tiedon mukaan SDXL:n kanta plus-lokaamiseen on > tämä: Online log on ainoa oikea väylä plussien jakoon - jos täällä ei > ole aiempaa lokausta niin asema on plus. Tämä lokaamista muutoinkin > selkeyttävä asia nyt tiedoksi muillekin. On tullut näissä > kirkkolokauksissa keskeisesti esille* Takavuosien lokauksia ei > tietysti täältä löydy, mutta tavoitteenahan on saada porukka lokaamaan > nopeasti yhteen foorumiin.

Voisiko SDXL/VHI vahvistaa tämän ihan julkisestikin? Entäs kun ehkä kolmasosa AM-lokeista ei tule ollenkaan OLL:ään tai massalokit tosi pitkällä viiveellä? Jätetääänkö vain Clusivessa tai RM:ssä ilmestyneissä lokauksissa olevat plussat pois tilastoista jatkossa ja taannehtivastikin? Mikäpä siinä, että tavoitellaan OLL:lle on virallisen foorumin asemaa, mutta tavoite ei tältä osin riitä, vaan selkeä pvm tarvittaisiin. Kaipa tätä pidetään typeränä ja harrasteen tuhoavana pilkun viilauksena, anteeksi jo etukäteen.

MR

4.12.2014 22:28, Ilkka Martikainen kirjoitti:

> [...]
>
> Kun tehdään ohjeistusta, tämän pitäisi olla hieman tarkempaa kuin > nämä nykyiset ohjeet ... siis "ohjeet" sitaateissa. Tai sitten > pitäisi olla kokonaan vastaavia päätöksiä tekemättä. Ohjeen tarkoitus > on ohjata yleensäkin jotain toimintaa ... nythän tämä ei toimi millään > tasolla.

License