Olen koteloinut omat RSP1A:ni näihin alu-koteloihin:
https://www.rtl-sdr.com/new-product-store-sdrplay-rsp-1-aluminum-case-upgrade/
VJR

Sent from my Samsung Galaxy smartphone.
-------- Original message --------From: Ilkka Martikainen
<ilkka.martikai...@elisanet.fi> Date: 11/9/18  11:34  (GMT+02:00) To:
'Suomalaisten DX-lista' <dx@hard-core-dx.com> Subject: Re: [DX] SDXL järjestää:
SDRPlay (Software Defined Radio) webinaari - Tallenne
Hei. Ongelmana näissä nykyisissä laitteissa on tuo pieni koko – tällöin eri
asteita on melko hankala suojata toisiltaan ja oskillaattoreitahan tuossa voi
olla useitakin. Ja signaalikin voi joskus vuotaa eri asteiden yli.Asian voi
tietenkin helposti testata kuuntelemalla laitteella ilman antennia ja
kirjaamalla mahdollisesti löytyvät harhasignaalit. Näitä yleensä löytyy …
USB-liitäntä saa usein aikaan häiriöitä, samoin lähellä mahdollisesti oleva
LCD-monitorin kaapeli (ja etenkin tämä). Nämä voivat säteillä myös suoraan
antennikaapeliin tai lähellä olevaan antenniin. Eli metallinkotelo voi auttaa
tällöin. Luulisi tuon muovi-/peltikotelon hinnan eron olevan niin pieni, että
tässä ei valmistajan juurikaan kannattaisi tinkiä laadusta. 73 de
SDXL1398/OH5MD, Ilkka M. Lähettäjä: DX [mailto:dx-boun...@hard-core-dx.com]
Puolesta Juha Solasaari
Lähetetty: 9. marraskuuta 2018 11:09
Vastaanottaja: dx@hard-core-dx.com; j...@sdxl.org
Aihe: Re: [DX] SDXL järjestää: SDRPlay (Software Defined Radio) webinaari -
Tallenne Erilaisia alumiinikoteloitahan on saatavana ja sellaisiin on
suhteellisen helppo työstää tarvittavat läpivientiaukot.Entä muovikotelon
päällystäminen kuparoidulla teipillä? Teippi voisi olla näkymättömissä kotelon
sisäpinnalla. Tarvittaessa teipin pintaan voi juottaakin. RSP2pro on jo
valmiiksi metallikotelossa. Se ei kuitenkaan estä mahdollisia sisäsyntyisiä
häiriöitä. 73 de JTS pe 9. marrask. 2018 klo 9.59 Raimo Karjalainen
(raimo.j.karjalai...@jippii.fi) kirjoitti:Katselin juuri Wabnaarin hyppien läpi
linkin aikajanan. UTE-
kuuntelijoilta on tullut jo toive, että saataisiin horisontaalinen
vesiputous on puute ohjelmistossa! Toivottavasti saisimme muutoksen
läpi!

Toinen asia, jota voisi "raudan" osalta kehittää, lienee se että
muovinen laatikko ei suojaa kovinkaan häiriöiltä, olen joskus nähdyn
netissä laitteen asentamista alumiiniseen laatikkoon, sisälle?

-RKA

--
RKA, SDXL#3253
OH6JKN