MERCADONAK BERE INGURUMEN- KONPROMISOAREN  IRUDIA ARRISKUAN JARRI DU

Mercadona Belartzako harrobian kokatuko deia baieztatuta, NATURKONek
publikoki jakinarazi nahi die enpresa horretako arduradunei gune hori
garatzeko makina bat ilegaltasun eta irregulartasun egin direla , gaur egun
argitu gabe dirautenak.

Belartzako harrobiko obra udalaren baimenik gabe hasteaz gain, legezkoa den
lizitazio lehiaketa publikorik egin gabe ere hasi zen, hartara beste
enpresei exekuziora garaiz aurkeztea galaraziz. Hori gutxi ez, eta
proiektuak ez zuen ingurumenaren gaineko inpaktu-ebaluaketarik, hau
legearen arabera eskatu behar izan zitzaiola ere. Obrak 100.000 tona baino
gehiagoko harri-hondakindegi berri bat sortarazi du Belartza ondoko
ingurune naturalean eta hondakin horien lekualdaketan enpresak mendi-pistak
legez kontra ireki ditu, errekasto baten erriberako landaredia txikitu du
eta ur-ibilguan bertan ere kalteak eragin ditu. Aipatutakoaz gainera berez
babestuta egon beharko lukeen hariztian eragina izan du hainbat zuhaitz
behera bota direlarik eta paisai inpaktu nabarmena sortuta.

Uraren Euskal Agentziak eta Eusko jaurlaritzak enpresari ezarritako
ingurumen-betebeharrei muzin eginda egin dira obrak, hori guztia Donostiako
Udalaren utzikeriak lagunduta jakina.

Mercadonak, bere burua jasangarritasunarekin konprometituta aitortzen duen
enpresa batek, bere ingurumen-memorian 2014. urtean ingurumenaren babesean
25 milioi euro inbestitu duela dio eta ustelkeriaren aurkako baloreen, giza
eskubideen, lan-arauen eta ingurumenaren defentsarako sortutako Itun
Mundialeko bazkidea dela baieztatzen du. Oso kontraesankorra litzateke
enpresa hori behin eta berriz ingurumen-legeak urratu diren lekuan
ezartzea, txikizioa eragin duten leku horretan bertan eta bere
instalakuntzen metro gutxitara obrak eragindako hondakindegi ilegal batekin
bizitzen. Ez litzateke koherentea bere burua ingurumen-konpromisoa duen
enpresatzat duen horrek, txikizio basati baten aztarna utzi duen gunean
ezartzea, hain zuzen ere ekologistek nahiz bizilagunek makina bat
irregulartasun salatu duten lekuan. Eta dudarik gabe epaitegian bukatuko
duen auzi batean sarturik.

DONOSTIAN,  2016ko irailaren 15ean.

*NATURKON (Gipuzkoako Talde Naturazale eta Kontserbazionistak) :*

EGUZKI - HARITZALDE NATURZALEEN ELKARTEA - EKOLOGISTAK MARTXAN - ITSAS
ENARA OE - UGATZA OE- ARKAMURKA NT – HERRIO NT – MUTRIKUKO NT – LANDARLAN
NT - ZUMAIAKO NT – ONDARROA 12 MILIA - ERKAXO NT – KATAMARRUA NT

leire narbaiza arizmendi<txarg...@gmail.com> igorleak hau idatzi zuen
(2016(e)ko irailak 15 14:12):