Ahoj, dopracoval jsem se k postupu, který se ani nezakládá na změně
souboru. Používám nejaktuálnější verzi 4.5.8 (2481):

- budeme vycházet ze zavřeného PSPadu
- spustím PSPad s parametrem E:\FILE.PAS
- do první záložky se mi načetl soubor E:\FILE.PAS
- spustím volbu Nástroje -> Rozdíly v textu -> Porovnat se souborem
- vyberu soubor S:\FILE.PAS
- otevře se nová záložka rozdělená na 2 okna s porovnáním souborů

Zde je tedy údaj, který jsem původně neuvedl, že PSPas spouštím s
parametrem.

A dnes jsem odpozoroval, že ani nemusím soubory měnit, pokud se pomocí
ALT+TAB přepnu do jiného okna (např. FAR, který používám jako
FileManager) a potom se pomocí ALT+TAB vrátím zpátky, tak mi PSPad
zahlásí, že "Obsah souboru byl změněn..." a do druhé záložky do obou
oken načte soubor S:\FILE.PAS - to se pozná tak, že si pomocí tlačítka na
refresh porovnání nechám obnovit zobrezení rozdílů.

P.

--
<http://forum.pspad.com/read.php?4,62422,62570>
PSPad freeware editor http://www.pspad.com